הנצפים ביותר

ניהול שעון נוכחות אינטרנטי

היום כל חברה מחויבת לרישום שעות תקין של העובדים. שעון נוכחות אינטרנטי מאפשר רישום נוכחות באופן פשוט, מהיר וקל ואינו מצריך דרישות טכניות מיוחדות. גישה לאינטרנט ודפדפן הם הדרישות היחידות כדי להפעיל את שעון הנוכחות האינטרנטי ובכך לחסוך לחברה את עלויות של התקנים פיזיים בעבור שעוני קיר והתקנות מיוחדות.

תיקון 24 לחוק הגנת השכר, מחייב את המעסיקים לניהול יומן שעות עבודה וזאת בכדי לבצע רישום של שעות העבודה בפועל בתלוש שכר של העובד. כמובן שישנה עדיפות לדוחות אוטומטיים ללא מגע יד אדם ובכך ניתן למנוע טעויות בהקלדת שעות עבודה, במקרה בו הדבר לא נעשה בדרך הזו יש להחתים את העובד על טופס הכתוב ביד.

ניתן להבין למה עדיף לעשות זאת באופן ממוחשב אשר יכול לקצר את הזמן בהמצאת הדוחות ומוריד את כמות טעויות אנוש ל-0

לשעון נוכחות אינטרנטי מספר יתרונות,

כפי שצוין בתחילת המאמר, שעון נוכחות אינטרנטי אינו מצריך התקנה על המחשב או התקנה מסורבלת על הקיר במקרה כפי שנעשה בהתקנת שעון ביומטרי או שעון קירבה (צ’יפים וכרטיסים). ניתן לעבוד מערכת נוכחות אינטרנטית בקלות באמצעות המחשב המחובר לרשת האינטרנט.
הקלדת שם משתמש וסיסמא מאפשרים גישה לדיווח נוכחות קל ונוח.

ישנן מערכות המאפשרות לייצא דוחות מעובדים
(שעות נוספות, רגילות, היעדרויות ועוד) ישירות אל תכנות השכר השונות ומקל באופן משמעותי על הכנת השכר ומוביל לחיסכון משמעותי בזמן הכנת תלושי משכורות.

הממשק הידידותי מאפשר שקיפות לעובד לצפות בדוחות השעות להבדיל מהחתמה בשעון פיזי המונח על הקיר שבו לא ניתן לגשת אל הנתונים ולרוב הנתונים ניתנים לצפייה רק על ידי מנהל המערכת.
בהתחברות למערכת נוכחות בענן, המעסיק יוצר חיבור של שעות העבודה לעובד ובכך מסיר חשש מחוסרים בדוח נוכחות.

חשוב לזכור ששעון נוכחות אינטרנטי יותר מתאים לעובדי המשרד אשר נמצאים מול המחשב.
במקרה של עובדי שטח או מפעל עדיף לחשוב על אלטרנטיבות אחרות כגון אפליקציית שעון נוכחות ושעוני קיר

לסיכום, שעון נוכחות אינטרנטי מקל באופן משמעותי על רישום השעות והוצאת דוחות הנוכחות של העובדים, הוא מעולה לניהול מקוון באון ליין של השעות ומקל באופן משמעותי על הכנת המשכורות.