הנצפים ביותר

טבעות אירוסין – ההיסטוריה

 מדובר על מעין מירוץ נגד הזמן. יוצאים עם בן/בת זוג מספר שנים, מתאהבים ומחליטים שרוצים לחלוק עמם את חיינו. במשך הזמן מגיעה עצת הנישואין הנהדרת ומיד אחריה – החתונה. בתוך המירוץ הנ”ל אנו לא באמת מבינים את המשמעות של טבעות האירוסין וכיצד הגיחו הן אל תוך חיינו. במאמר הבא נלמד מעט על טבעות אירוסין רגע לפני שאתה שולפים טבעת כזו בעצמכם ומציעים בעזרתה נישואין.

הענקת טבעת אירוסין יפהפייה

כאשר מדובר על הענקת טבעות למטרות אירוסין מדובר על מסורת מאוד עתיקה אשר הצליחה לעבור גלגולים רבים במשך כמה וכמה דורות. עוד בימי הביניים בחורים נהגו להעניק לבחירות ליבם טבעות ששימשו כסמל לאהבתם והמחויבות שיש לבחורים אלו כלפי בנות הזוג שלהן. בניגוד להיום שבני הזוג קובעים כמה זמן הם רוצים להיות מאורסים עד אשר יתחתנו, בעבר האפיפיור הוא זה שקבע את פרק זמן האירוסין.

כאמור, האפיפיור קבע את הזמן בין האירוסין עד לחתונה ובדרך כלל היה מדובר על תקופה של מספר חודשים. טבעות אירוסין מדהימות אלו אשר ניתנו לבחורות סימלו את הנאמנות והמחויבות של הבחור אל הבחורה עד לרגע בו יינשאו זה לזו. כמו כן, באותה התקופה אנשים רבים האמינו כי יש לשים את טבעת האירוסין על הקמיצה מכיוון ששם עובר העורק אשר מחבר בין עורק האהבה אל הלב.

יוקרתם של היהלומים.

במשך שנים האנשים היחידים אשר יכלו להרשות לעצמם טבעות יוקרתיות עם יהלומים היו רק בעלי הממון ואילו האוכלוסייה הפשוטה יותר נאלצה להסתפק בטבעות אירוסין פשוטות מאוד (בדרך כלל היה מדובר על טבעת חישוק). בתקופות מאוחרות יותר את הטבעות הפשוטות למעמד הביניים החליפו טבעות משובצות שהיו מאוד פופולאריות. מעבר לכך, היה נהוג בזמנו גם לשלב בין אבני חן ויהלומים בטבעות האירוסין.