הנצפים ביותר

קורס צלילה – הכי כדי לעבור את הקורס?

הנה החלטת להפתיע את בת זוגתך ולעשות עמה קורס צלילה. אז נכון, קורס צלילה לא עומד על אותו משקל של בחירת טבעת אירוסין, אך ללא שום צל של ספק שמדובר באחת ההפתעות הנעימות, המהנות והכפיות שניתן לקבל. קורס צלילה ניתן למעשה לעשות בכל מקום בארץ וכן גם בעולם, אז היכן מומלץ לעשות את הקורס?

בארץ או בעולם?

כפי שאמרנו קודם לכן, ניתן למצוא אינסוף מדריכי צלילה שמעבירים קורסי צלילה בדיוק כפי שניתן למצוא אינסוף טבעות אירוסין מזהב לבן או לחילופין טבעות אירוסין מזהב צהוב בחנויות תכשיטים רבות אך החוכמה היא (בדיוק כמו בבחירת טבעת אירוסין) היא לבדוק מספר דברים טרם בוחרים את המיקום לעבור את הקורס.

אם למשל בוחרים לעבור את קורס הצלילה בים התיכון הרי שמדובר על צוללנים שיתמודדו עם ים גלי. לעומת זאת, אמנם ים סוף נחשב יפה יותר וקורס הצלילה מעניין יותר אך מדובר על קורס קצר יותר, דחוס יותר ותנאי הצלילה נחשבים כקלים הרבה יותר כך שבאופן אוטומטי הרמה של עוברי הקורס בים התיכון היא גבוהה יותר מאשר הצוללנים שעברו קורסי צלילה בים סוף.

נשאלת שאלה מעניינת מאוד על ידי אנשים רבים שמעוניינים לעבור קורסי צלילה והיא האם לעבור את הקורס בארץ (ואין זה משנה אם מדובר על קורס בים התיכון או בים סוף) או שמא עדיף להפליג למחוזות אחרים ולבצע את קורס הצלילה במקום אחר. התשובה לכך היא פשוטה והיא: תושב ישראלי, רוב הזמן יצלול מן הסתם בישראל, יהיה לו הרבה יותר קל לעשות את קורס הצלילה בארץ (קורסי הצלילה במדינת ישראל נחשבים כקורסים ברמה גבוהה) ויש לקחת גם בחשבון שלרוב איננו חושבים עליו שחלילה במקרה של תאונת צלילה במהלך קורס הצלילה בעולם יהיה לו קשה יותר לחזור לישראל דרך האוויר מסיבות רפואיות שונות.

סקר שוק

בכל מקרה, היכן שלא מחליטים בסופו של דבר לעבור את קורס הצלילה יש לעשות לפניכן שני דברים חשובים. הדבר הראשון הוא סקר שוק. כלומר, לבדוק אילו מועדוני צלילה מעבירים את קורסי הצלילה בארץ (או בחוץ לארץ) ומהו כמובן המוניטין שלהם, האם מדובר על מועדוני צלילה איכותיים ובטיחותיים? האם מדובר על מועדוני צלילה שמחזיקים בשירותיהם מדריכי צלילה איכותיים? ושאלות נוספות שיכוונו אתכם אל המקום הטוב ביותר לעבור בו את הקורס המדובר. מעבר לכך, יש לערוך השוואת מחירים ולבדוק שאכן המחיר שדורשים מכם עבור הקורס הוא מחיר הגיוני ומשתלם.