הנצפים ביותר

השתלטות האפליקציות על החיים הווירטואליים

בעשור האחרון המחשב ובעקבותיו האינטרנט, תפס מקום מרכזי בחיי היומיום של כל אדם, בעיקר בתרבות המערבית. האינטרנט מעניק יכולת קבלת מידע מכל סוג שהוא, באם מדובר במידע לימודי, מידע לשעות הפנאי, פרסום ושיווק ומענה לצרכים המידיים של כולם. החיים הווירטואליים קיבלו מקום בכל בית, עסק ומוסד. רבים לומדים את השימוש במאגרי המידע והיכולות האינטרנטיות, ואת השימוש בהתקנים ניידים כמו מחשב נישא, נייד חכם ושלל מיני מערכות דומות. בנוסף למכשירים השונים אשר מעניקים זמינות מהירה ופשוטה יותר למידע, נבנות גם רשתות חברתיות שמלאות בהפניות של אנשים מסביב לכל העולם לכול נושא בוער.

פיתוח אפליקציה

אפליקציה היא דרך קלה יותר לפנות ולקבל מידע ספציפי או שימוש ביישום אותו מחפשים. הטלפונים החכמים נוצרו על מנת להקל על קבלת המידע, יחד עם זאת המסך הקטן של הטלפון ופיתוח מסך המגע לעיתים מקשה על שימוש ומהיר כמו במחשב נייח או נייד. אפליקציה נועדה ליעל את קבלת המידע מתוך המסך הנייד של הטלפון החכם. זהו יישום אשר מפנה באופן ישיר אל השימוש הספציפי המבוקש, כלומר, במקום לפנות אל דף אינטרנט רגיל על מנת להגיע לאתר של שירות מסוים ישנה אפשרות להיכנס לשרות ולהוריד אל תוך הנייד החכם יישום שבלחיצה עליו בעתיד נגיע לאותו שירות שוב מבלי לחפשו. פיתוח אפליקציות נוצרו מתוך הכרח לייעל את המערכת ולהוות נגישות קלה יותר למידע בו חפצים. אמנם פיתוח אפליקציה מיועדת בעיקר לניידים חכמים אך חלה התפתחות וכמובן כיום ישנה הבנה כי קל ונעים יותר לפנות לאפליקציה מעוצבת ולמידע ספציפי ועל כן כיום ישנן אפליקציות המובילות למידע במגוון אתרים שונים.

מפתחי אפליקציות

לצד הטכנאים והממציאים של כל המכשירים החכמים והמתקדמים ישנם מפתחי אפליקציות. על מנת ליעל את שימוש האפליקציה שתשרת את המטרה, מהנדסי תוכנה מנתחים את המאפיינים המתאימים יחד עם מעצבים על מנת לקבל אפליקציה מותאמת לשירות המכוון. ישנם שלבים רבים עליהם מפתחי אפליקציות צריכים לחשוב, ועל כן חשוב שמעבר לעיצוב מושך תהיה הגדרה ראשונית למטרת אפליקציה כזו או אחרת.