הנצפים ביותר

בקרת איכות בסין

בשנים האחרונות עלה על סדר היום נושא בקרת האיכות של מוצרים שמיוצרים בסין, וכיצד יכולות חברות זרות להבטיח שהמוצרים שהם מייצרים בסין, או רוכשים מסין, אכן יעמדו בסטנדרט הבריאות והבטיחות המקובל בארצות המערב. 
אמנם, בדרך כלל החברות הסיניות מייצרות מוצרים בטוחים, אך על מנת להבטיח את איכותם של המוצרים שאתם מזמינים, כדאי לפקח על בקרת איכות בסין בעת תהליך הייצור עצמו.

בקרו בעצמכם במפעל הייצור
ביקור באתר החברה הסינית שממנה אתם מתכוונים לרכוש את המוצרים הוא הצעד הראשון והחיוני בתהליך בקרת איכות בסין. נהגו כפי שנוהגים אנשי העסקים המקצוענים:
– אל תסמכו בלעדית על מקורות המידע שנמסרו לכם באינטרנט או באתרי הסחר השונים, אלא, בקרו במפעל.
– אם אתם כבר עולים על מטוס וטסים לסין על מנת לבקר את החברה, בקרו לא רק במשרדים הראשיים אלא גם במפעל הייצור. הביקור יאשר לכם סופית שהחברה היא גוף עסקי אמיתי שמסוגל לעמוד בסטנדרטים שלכם.
– במידה שהחברה שלכם לא יכולה לשלוח נציג מטעמה לבקר באתר הייצור, מומלץ לשכור את שרותיה של חברה מקצועית ואמינה שמתמחה בביצוע אבטחת איכות במקום הלקוח.

איכות מול עלות

אחד המשפטים שנשמעים שוב ושוב בחדרי הדיונים של חברות שמזמינות מוצרים בסין הוא “לא איכפת לנו מחיר המוצר, רק עשו הכול כדי שאיכות המוצר תהיה ברמה גבוהה”. אמירה זו מייצגת את הגישה שהאיכות הגבוהה עדיפה על פני הנחה במחיר המוצר (שגם כך עלותו בסין בדרך כלל נמוכה יותר מאשר בכל מקום אחר).
תארו לעצמכם שהמשלוח שלכם מתעכב בסין, שיש בו פגמי ייצור שיפחיתו את שביעות הרצון של הלקוח, או שנדרשת החזרה טוטאלית של כל המשלוח… וזה קורה כל הזמן. גם השחקנים הגדולים בשוק חווים מקרים שבהם משלוח גדול של מוצרים מגיע ליעדו, הלקוחות דוחים את המוצרים בגלל תקלות ופגמים ואין ברירה אלא לאסוף את המוצרים מהמדפים.
מפעלי הייצור בסין מצפים בדרך כלל לכך שהקונה יבצע בקרת איכות ברמה כלשהי. להלן הנושאים אותם תבדוק חברה מקומית שתבצע את בקרת האיכות במקומכם:
• מרכיבי המוצר: מרכיבים אלה משפיעים על סוג הבדיקות הנדרשות ועל כמותן. למשל, מוצר המוני שמיוצר במיליוני יחידות נדרש לסוג בדיקות שונה ממוצר יחיד גדול ומורכב.
• מאפיינים טכניים של המוצר: מאפיינים אלה קובעים את סוג הבדיקות לאבטחת איכות ואת רמתן. למשל, האם את הבדיקות חייב לבצע מהנדס או שניתן להסתפק באדם בעל כישורים ספציפיים.
• צורך באישור: האם המוצר דורש אישור כלשהו, כמו למשל מוצר קוסמטי שנדרש לאישורי משרד הבריאות.
לסיום, חשוב לבצע בדיקות רקע של היצרן. נסו לקבל המלצות מלקוחות קודמים על מנת להבין אם מדובר ביצרן רציני שעומד בתקני האיכות שלכם. אם ההחלטה חיובית רצוי ליצור קשר אישי עם היצרן. קשר זה מעניק הרגשת בטחון לשני הצדדים. ואל תשכחו, גם כשהכול נראה תקין חובתכם לפקח על תהליך הייצור אם בעצמכם או על ידי שליח.

אתם מוזמנים להמשך קריאה בנושא ייבוא מסין באתר שלנו: http://www.sw-trade.co.il/