הנצפים ביותר

תפקיד הלסת העליונה וניתוחי מחלות חניכיים

לאחר עקירת שיניים עובר הגוף תהליכים פיזיולוגיים רבים שיכולים לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות. במידה ומדובר בעקירה הנערכת באיזורים האחוריים של הלסת העליונה, התופעה הנפוצה ביותר היא גידול של חלל הסינוס על חשבון עצם הלסת. במצב כזה אין מספיק נפח של עצם לצורך ביצוע שתלים וטיפולים נוספים. במילים פשוטות, המשמעות המיידית היא להתייעץ עם רופא לגבי הרמת סינוס באמצעות ניתוח.

באמצעות טיפול שיניים שמטרתו ליצור תוספת עצם בחלקים האחוריים של הלסת העליונה ניתן להשיג יתרונות רבים. לאחר הרמת סינוס לא צפוי מנתחים המבצעים שתל דנטאלי להיתקל בבעיות. כידוע למומחים בתחום רפואת השיניים, החדרה של שתל דנטאלי דרך עצם לא מספיק גדולה אל תוך חלל הסינוס עלולה ליצור דלקות וזיהומים. בנוסף, יש סיכוי גבוה יותר לכישלון בקליטת השתל ולכן יש צורך בעיבוי כמות העצם באיזור.

האם מדובר על ניתוח מסוכן?

רמת ההצלחה של הניתוח ליצירת תוספת עצם בחלקים האחוריים של הלסת העליונה עומדת כיום על בערך 90%. הרמת סינוס הוא לא ניתוח מסוכן וניתן לעבור אותו כמעט בכל הגילאים. כישלון יכול להתרחש רק במהלך ביצוע הטיפול עצמו, אם לדוגמא רירית הסינוס נקרעת. תיקון של הממברנה הקרועה נחשב לתגובה האידיאלית מבחינת רופאי שיניים מנוסים.

הצורך הנרחב בניתוחי שיניים תרם לפיתוח טכנולוגיות חדשות. בין היתר ניתן למצוא כיום טכניקות מגוונות של הרמת סינוס ושיטות העושות שימוש בשתל ייעודי שמכיל תעלה צידים. על כל פנים, ההמלצה העיקרית היא להתייעץ עם רופא שיניים מנוסה ומקצועי לפני שמתחילים טיפול מן הסוג הזה. למרות שלא מדובר בניתוח מסוכן אלא בפרוצדורה מקובלת ושכיחה, רופא שיניים ברמה גבוהה הוא פקטור חשוב להצלחת התהליך.