הנצפים ביותר

שיווק, אסטרטגיה ועסק חדש

כל עסק חדש מתחיל את מכירותיו הן המוצרים והן השירותים שלו, קודם כל, לקהל היעד מהמעגל הראשוני שאליו הוא פונה. במקרים רבים הגדרת קהל היעד שאליו יפנה העסק נעזרת בהערכות שיווקיות בלבד, כאלו שיקבלו גושפנקה רק עם תחילת פעילות העסק. מכאן, קריטי יהיה לבצע את הערכות ומטרות השיווק של העסק בצורה הנכונה והמציאותית ביותר. במידה ונסתמך על הערכות חלקיות או לא מציאותיות יכולה פעילות העסק להיפגע וליצור מצוקה בתזרים המזומנים הנובעת מטעויות מבניות באסטרטגיה השיווקית של העסק. עסקים חדשים רבים פועלים ללא אסטרטגיה שיווקית נכונה, ונאלצים בסופו של דבר לפנות לעזרה מהחברות המתמחות בשיטות סיוע לעסקים בכדי לתקן או לשפר את האסטרטגיה השיווקית הלקויה שלהם.

בכדי לבצע הערכה שיווקית בצורה הנכונה והטובה ביותר, ועל די כך למעשה להבטיח את ביסוס הרעיון העסקי של העסק החדש, נבצע תכנון של האסטרטגיה השיווקית של העסק. האסטרטגיה השיווקית היא בעצם הסבר על סדר הפעולות שהעסק יצטרך לבצע, מבחינת הפעילות השיווקית, כדי להבטיח את העמידה במטרות העסקיות שהעסק הגדיר לעצמו לפני פתיחת עסק. כלומר, האסטרטגיה השיווקית בבסיסה צריכה להגדיר את שלושת השאלות שנפרט בהמשך:

1. מהו המוצר או השירות שהעסק מתכוון לספק?

ראשית נגדיר, בצורה פשוטה וברורה, מהו המוצר או השירות שהעסק שלכם יספק. לדוגמה, חברה לייצור מיטות תגדיר את אחד ממוצריה כ-”מיטת ילדים בעיצוב עכשווי אשר בנויה בכדי לתת תמיכה מלאה לגוף כאשר ישנים”. כאן, כשנגדיר את המוצר של החברה, מיטת ילדים, והגדרתו גם מבחינת התרומה הפונקציונלית שלו, תמיכה טובה בגוף בזמן שישנים, וגם מבחינת המשיכה שלו, עיצוב עכשווי, החברה תגדיר מי הוא קהל היעד שאליו היא תפנה.

 

2. מי הוא קהל היעד של העסק?

כעת נגדיר למי העסק יפנה כאשר הוא משווק את המוצר או השירות שעבורו הוא מעוניין לקבל תמורה, ומה דורש ורוצה קהל היעד? ואיך המוצר או השירות שאנו מספקים עונה על דרישה זו? לדוגמה, מי הוא קהל היעד שחברת המיטות צריכה לפנות אליו בשיווק מיטת הילדים? האם להורים המעוניינים לנקות מיטה לילדיהם, והם כנראה אלו שיקבלו את החלטת הרכישה הסופית, או לחילופין לילדים אשר הם בפועל יצרכו את המוצר. נסכם, התשובה פשוטה יש להתייחס לשניהם כקהלי יעד של החברה, אך אם זאת נבדיל בין קהל יעד ראשוני למשני. את ההורים נגדיר כקהל יעד ראשוני של החברה, ומכאן מטרת החברה הנה לשווק להורים מיטה לילדים שלהם, ואת הילדים נגדיר כקהל יעד משני, אשר יעדיפו את המוצר שלנו לעומת המוצרים המתחרים.

 

3. מהם צינורות השיווק הטובים ביותר?

בנוסף למוצר איכותי בעל עדיפות על המוצרים המתחרים, שיש לחברה, חשוב שנוודא כי אותו מוצר יגיע לתודעה של קהלי היעד הרצויים שהוגדרו על ידי החברה. דרך צינורות השיווק מופצים ונמכרים המוצרים או השירותים שלכם. לכן יש חשיבות עצומה בבחירת צינורות השיווק הטובים ביותר לפרופיל העסקי שלכם ולפרופיל שי קהלי היעד. למשל: חברת המיטות יכולה לפרסם בעיתונים, כדי לפנות להורים, ובנוסף לבצע מהלכים של חיזוק המותג של אותה חברה דרך הרשתות החברתיות, שכן הילדים מבלים זמן רב ברשתות אלו ומושפעים מהנעשה בהם או לחילופין להשקיע בקידום אתרים כדי לפנות גם להורים וגם לילדים באותו זמן.

 

לסיכום כדאי מאוד להיעזר בחברת ייעוץ עסקי אשר תעזור לכם למצוא את צינורות השיווק היעילים ביותר תוך כדי התחשבות בפרופיל קהלי היעד. זאת על מנת למקסם את אסטרטגיית השיווק מבחינת משאבים ומאמץ. לאסטרטגיה השיווקית של עסק חדש חשיבות רבה בהפיכת הרעיון העסקי לבר ביצוע, בתפעול הבריא של העסק ובהבטחת ההצלחה של העסק בשנים הראשונות לפעילותו. לכן, קריטי להגדיר ולבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה ומציאותית. יזמים ובעלי עסקים חדשים רבים פונים לחברת ייעוץ שיווקי המתמחה בבנייה והטמעה של אסטרטגיות שיווקיות בעסקים חדשים וזאת על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה של העסק וביסוסו בשוק ולהבטיח שהחלטות נוספות עתידיות כגון גיוס הלוואות לעסקים, העסקת עובדים, פניה לאפיקי הלוואות מדינה וכו’ יבוצעו באופטימליות.