הנצפים ביותר

קרן סיוע לעסקים – טיפול במצוקה תזרימית

קרן סיוע לעסקים פועלת בשני מסלולים עיקריים, מסלול הון חוזר הנועד לטפל במצוקה ב-תזרים או לתמוך בגידול בפעילות העסקית ומסלול השקעה אשר נועד לאפשר הרחבת העסק בעזרת שיפוץ, קניית מכונות וכדומה. בנוסף למסלולים האלו, קרן סיוע לעסקים מאפשרת לעסקים בהקמה לקבל הלוואה מהקרן עד לסכום של 500 אלף ש”ח.


נציין כי קרן סיוע לעסקים מוכרת גם בשמות שונים כדוגמת קרן תבור, קרן BDI, קרן בערבות מדינה, קרן הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה, קרן סיוע בערבות מדינה, קרן סיוע לעסקים קטנים, קרן סיוע לעסקים בינוניים וגם קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים. שמות אלה מתארים קרן אחת שכאמור מופעלת ע”י משרד ה-תמ”ת ובשמה הנפוץ ביותר מוכרת בשם קרן סיוע לעסקים.

אז איך עושים בדיקת זכאות?

כל בעל עסק בישראל יכול להיעזר בקרן סיוע לעסקים, גם קיים וגם כזה שבהקמה, כפוף לעמידה בתנאי הסף שהוגדרו ע”י קרן הסיוע לעסקים, ושיש הצדקה כלכלית לפעילותו או הקמתו. הבדיקה הכלכלית תבוצע ע”י וועדת האשראי והגוף המתאם מטעם המדינה. את הבקשהיש להגיש לקרן הסיוע לעסקים והיא כרוכה במילוי שאלון שהוא בעצם מתאר את התוכנית העסקית קרי, תחזית הכנסות עתידית אשר תעיד על יכולתושל העסק להחזיר את ההלוואה שנטל בעל העסק מהקרן.


ישנםכמה תנאי סף אשר הוגדרו ע”י קרן הסיוע לעסקים ומטרתם לבצע סינון מקדים של עסקים שפעילותם העסקית או הפיננסית לאתקינה בשלב הזה במחזור החיים שלהם. בחברת מנועי צמיחה נבדוק, ללא תשלום, את תנאי הסף מבוצעים במסגרת הבדיקה המקדימה.


קרן סיוע לעסקים –   יתרונות הקרן

  • תקופת ההלוואה – ההלוואה מקרן הסיוע לעסקים ניתנת לתקופה של 5 שנים כאשר ניתן לדחות את התשלום הראשון בשישה חודשים (“גרייס”)
  • בטחונות – קרן הסיוע לעסקים דורשת בטחונות של 10% עד 25% בלבד (תלוי אם מדובר בעסק וותיק או בהקמה.
  • ערבות – הממשלה נותנת ערבות בשיעור של 70% עד 85% מגובה ההלוואה. בנוסף נדרשת ערבות אישית מהבעלים.
  • ריבית – שיעור הריבית יהיה כמקובל במערכת הבנקאית להלוואות מסוג זה ויאושר ע”י וועדת הקרן.
  • הלוואה בנקאית – ההלוואות ניתנת באמצעות הבנקים הבאים: מזרחי, פועלים, מרכנתיל ואוצר החייל.

 


מסלולי ההלוואות

 

  • הלוואות עד 100,000 ש”ח – לעסקים בעלי מחזור שנתי של עד 3 מליון ש”ח
  • הלוואות עד 500,000 ש”ח – לעסקים בעלי מחזור שנתי של עד 6.25 מליון ש”ח.
  • עסקים בעלי מחזור הכנסות גדול יותר (ועד מחזור של 100 מליון ש”ח) יכולים לבקש הלוואה עד לגובה 8% מהמחזור.
  • מסלול עסקים בהקמה – הלוואה עד 500,000 ש”ח ובטחונות של 10% בלבד מגובה ההלוואה עד 300,000 ש”ח (מעבר לסכום זה, על פי תנאי הקרן הרגילים)


הרשום מעלה הוא בהיסתמך על הפרסומים של משרד התמ”ת ונתון לשינויים. לבדיקת התנאים העדכניים ביותר נא צרו קשר עם חברת מנועי צמיחה.


קרן סיוע לעסקים – תהליך הגשת הבקשה לאחר האישור של בדיקת הזכאות לקרן

 

  • הגשת הבקשה תתבצע באמצעות הגוף המתאם (תבור או בי.די.אי) מטעם המדינה או באמצעות פנייה ישירות לבנקים. יש למלא שאלון שכולל ניתוח נתונים תפעוליים ופיננסיים ובניית תחזית רווח והפסד ותזרים מזומנים עתידי.
  • מכיוון שהגשת הבקשה כוללת ניתוחים כלכליים מומלץ להיעזר בייעוץ של מומחים אשר יכול להגדיל באופן משמעותי את הסיכויים לקבל הלוואה. חברת מנועי צמיחה המתמחה בליווי עסקים ובניית התוכנית העסקית הייעודית לקרן הסיוע לעסקים תשמח לעזור לכם ולבצע עבורכם את תהליך הגשת הבקשה.
  • הבקשה מועברת ישירות לגוף המתאם ובצירוף כל המסמכים הנלווים על פי דרישות קרן הסיוע לעסקים למטרת בדיקת הכדאיות הכלכלית לפי נתוני העסק והתוכנית העסקית שהוגשה.
  • הגוף המתאם יגיש את ההמלצהשלו לבנק, אשר יבדוק את העסק על סמך נתונים שונים. בסיום הבדיקה הבקשה תועבר לדיון בוועדת האשראי בבנק.
  • וועדת האשראי היא זו שתקבע סופית את הסכום של ההלוואה ואת תנאיה.


חברת מנועי צמיחה , המתמחה במתן ייעוץ עסקי, גיוס הלוואות לעסקים ונתינת סיוע לעסקים קטנים. מלווהאתכם בכל התהליך עד לקבלת ההלוואה. ליווי זה כולל בתוכו: הכנת תכנית עסקית ואת תיק הבקשה, מסירת המסמכים לגוף המתאם, הדרכהשל הלקוח לאורך כל התהליך של הבקשה ומשא ומתן עם הבנק לגבי תנאי ההלוואה הסופיים.