הנצפים ביותר

קרוניות חשמליות, למה הן מיועדות?

קרוניות חשמליות, למה הן מיועדות?

מדובר במערכת שינוע  אוטומטית המושתת על חשמל. מערכת זו בנויה באופן כזה המאפשר ניידות בהתאם למסלולים קבועים. קרוניות אלו ניתנות לשליטה ולבקרה מרחוק והן נעות על גבי המסילות שלהן בצורה חלקה ושקטה.

איך עובד המנגנון הזה  הלכה למעשה?

הפריטים מוכנסים  לתוך תא אחסון בקרונית, היעד הרצוי מוקש במקום המיועד לו והקרונית ממשיכה באופן עצמאי לחלוטין. קרוניות חשמליות אלו נעות מהר , בשקט, וביעילות מרבית. אין עוד צורך לשנע או לסבל באופן ידני, להסתכן בדרגת בטיחות נמוכה יותר, אובדן או גרימת נזק בשוגג לדבר הדואר וכדומה. ניתן לשלב מערכת  זו של שינוע בקרוניות ( מסועים עיילים )  במבנים חדשים , וניתן לבנותה גם במבנים ישנים. יש מקרים בהם מערכת זו יכולה לשנע את הדואר לאורך הרצפה, התקרה או הקירות. במקרים אחרים קרוניות אלו עוברות בין מחלקות, בניינים או מתחת לקרקע. כל מקרה לגופו של עניין בהתאם למבנה עצמו, לצרכי הארגון ולדרישותיו. קרוניות חשמליות בנויות באופן כזה שמספק רמת בטיחות מקסימאלית. יתרון מובהק כאשר מדובר בשינוע של פריטים או ציוד  הדורש הרמטיות, סטריליות או מרכיבים המכילים  חומרים רגישים ועדינים. הקרוניות הללו משמשות, בין השאר, לצורך שינוע של תיקיות, מסמכים, חלקי חילוף, תכולת שינוע בין מחסנים ועוד.

רכבים רובוטיים– למה הם מיועדים?

מדובר על פלטפורמה שמנועת גם היא על חשמל (שלא כמו מערכות שינוע פנאומטיות ), כאשר המשטח עצמו בוני לשאת ולשנע גם חפים גדולים וכבדים כגון ארונות, עגלות שרות ועוד. רכבים אלו עם רובוטיים לכל דבר ועניין, כאשר הן מהונדסים באופן כזה שמאפשר להם לתקשר עם המחשב המרכזי שבמערכת ולהתמצא בשטח. רכבים רובוטיים נועדו לשימוש יומיומי קבוע הצמוד ללו”ז. הרכבים מקבלים הוראות מסלולי שינוע הדורש את היעד הרצוי ואת זמן ההגעה, כאשר בפועל, על מנת לבצע את המטלה כראוי עליהם להיות מסוגלים להתמצא בשטח, לסרוק אותו , “לתקשר” עם מעליות על נקודות המסלול ועוד. ביצוע משימות יומיומיות עלו ע”י רכבים רובוטיים ללא התערבות יתרה של כוח אדם אנושי, חוסכת זמן וידיים עובדות, ומאפשרת לצוות העובדים להתפנות למטלות אחרות ולצרכים אחרים של הארגון. בתי חולים , למשל, נעזרים במנגנון שינוע זה למטרות חלוקת ארוחות בוקר, צהריים וערב, פינוי כביסה ועוד, לצורך התייעלות העבודה ומתן השירות.