הנצפים ביותר

פירוד או גירושין של זוגות חד מיניים

 

זוגות חד מיניים אשר מבקשים להינשא, אינם יכולים לעשות זאת בארץ באופן חוקי, מכיוון והחוק הישראלי אינו מכיר בנישואים חד מיניים. זוג חד מיני יכול להתחתן במדינה אחרת בה נישואין כאלה מוכרים עפ”י החוק. כמו כן, ניתן לקבל בארץ מעמד זהה לזה של ידועים בציבור. שיעור הפירוד או הגירושין בקרב זוגות חד מיניים אינו שונה (ואולי אף גבוה) מזה של זוגות סטרייטים, מה שיוצר בעיות רבות וקשיים רבים בנושאים שונים בעת פירוד או גירושין. קשיים אלו מתחילים בחלוקת הרכוש בין בני הזוג, שאינם מוכרים כנשואים, ומגיעים עד לדיונים בנושאי משמורת על ילדים, אשר נולדים לעיתים ל-3 או 4 הורים (זוגות של 2 גברים ו-2 נשים אשר מסייעים אלו לאלו בגידול הילד). החוק, בנושאי משמורת למשל, קובע יתרון מובהק להורה ביולוגי, אף אם ההורה הלא ביולוגי הוא זה אשר גידל את הילד באופן מעשי. לעומת זאת, ההורה השני (הלא-ביולוגי) לא יהיה חייב במזונות, מכיוון שאיננו הורה ביולוגי.

הסכמים

ההסכמים השונים עשויים לסייע במצבים של פירוד או גירושין בין זוגות חד מיניים. הסכם ממון בין בני זוג חד מיניים, אשר נחתם בין בני הזוג, יכול לסייע לבעיות חלוקת הרכוש במקרה של פירוד. בהסכמים מסוג זה ניתן גם לקבוע מראש תנאים לגבי משמורת של ילדים קיימים, ואף תשלום מזונות (חשוב לדעת שאי אפשר לקבוע תנאים היפותטיים בהסכם שיאושר בבית משפט, אם אין עדיין ילדים משותפים).

כיצד מבצעים את ההסכמים?

ההסכמים הללו הקרויים בדרך כלל הסכמים לחיים משותפים או הסכמי ממון, מתבצעים בליווי של עורך דין לעינייני משפחה המתמחה בתחום של זוגות חד מיניים. עורך הדין יסייע לבני הזוג לכתוב הסכם אשר יקיף את כל הנושאים הבעייתיים ויעניק להם פתרון, עד כמה שניתן.

היתרונות

כתיבת הסכם ממון בין בני זוג חד מיניים הינה חשובה ואף הכרחית, מפני שזוגות חד מיניים רבים מגיעים למצב של פירוד או גירושין, ואין חוקים אשר יגנו עליהם במצב זה. חתימה על הסכם ממון תסייע לשמירה על זכויותיהם של שני הצדדים במקרה של החלטה על פירוד.