הנצפים ביותר

ניהול נכסים – כיצד תשכיר את הנכס שלך במחיר הריאלי שלו?

פתגם ידוע אומר ש”טוב ציפור ביד מעשר על העץ”, ולכן חשוב שכל בעל נכסים יזכור שלא תמיד המחיר הרצוי זהה למחיר שהשוק מוכן לשלם. התעקשות על שכר דירה בלתי ריאלי יגרום לנכס להישאר פנוי וללא שוכר. במידה ומצאת שוכר ראוי ומהימן, כדאי להתפשר על גובה שכר הדירה.

הטיפים הבאים יעזרו לך להשכיר את הנכס במחיר ריאלי: 

1. חקר שוק – בדוק בכמה מושכרים נכסים דומים לנכס שלך. בארצות הברית קיים אתר בשם רנטומטר המאפשר להקליד את כתובת הנכס ולצפות במחירים בהם מושכרים נכסים בסביבה.

לצערנו בישראל עדיין אין אתר כזה ולכן כדאי שתצלצל לבעלי נכסים להשכרה ותבדוק מחירים. קבע את המחיר שלך בהתאם למצב הנכס ומיקומו. אל תהיה חזיר ואל תהיה צמר גפן רך, לך בשביל הזהב. 

2. תקינות מערכות – בדוק שכל המערכות בנכס פועלות כשורה. דוד חשמלי, מערכות החשמל, ברזים וצנרת, תאורה, דלתות שאינן חורקות, תריסים וכדומה. אם גילית בעיה, טפל בה ותקן אותה. אל תחסוך בכסף, זה ישתלם לך. 

3. מראה מזמין בנכס – עוד לפני שתציע את הנכס להשכרה, עבור היטב בכל פינה ובדוק היכן יש בעיות. חשוב לעצמך האם היית מוכן לגור בנכס כפי שאתה מציע אותו לאחרים.

צבע את הקירות, סתום חורים, טפל ברטיבויות, הוסף סגנון וצבע, העלם אלמנטים מיותרים. רצוי שהנכס ייראה טוב והום סטייג’ינג מקצועי יטפל בכל מה שקשור למראה הדירה. זה יעזור למצוא שוכרים במהירות. אם הנכס מאוכלס, הוסף גם פרחים. 

4. סינון מוקדם –  הכן מראש ובכתב רשימת שאלות לכל שוכר המתקשר בנוגע לשכירות. אל תאפשר לאלה שאינם עוברים את הסינון להגיע ולראות את הנכס. חבל על הזמן שלך. 

5. ביקור מרוכז – הזמן מספר שוכרים באופן מרוכז. הגעה של מספר מתעניינים יוצרת לחץ חברתי על כל אחד מהם ומאפשרת סגירה בקלות רבה יותר. הזמן אותם ביום ובשעה שנוח לך והכן את הנכס מראש. 

6. הכנת הנכס – לפני הגעת המתעניינים סדר את הנכס. שטוף אותו והוסף ריח מבושם. אוורר את החדרים והכנס אור פנימה. אם אתה גר בנכס, ריחות של מאפים טובים יעשו את העבודה עבורך. 

7. הכנת סביבת הנכס – סדר גם את הכניסה לנכס וגם את המדרגות המוליכות אליו. באם מדובר בבניין משותף, רד לכניסה ועשה כל שביכולתך לתת מראה נקי ומזמין.

 

אין לך חשק, זמן או יכולת לנהל את הנכס בעצמך, רנטהאוס ניהול נכסים תשמח לעזור!