הנצפים ביותר

ממתגים את העסק? אל תשכחו את ‘עיקרון האחידות’

ממתגים את העסק? אל תשכחו את ‘עיקרון האחידות’

העסק שלכם עובר מיתוג מחדש? אתם פותחים עסק חדש לגמרי ונעזרים בשירותיה של חברת מיתוג? לא בטוחים מה בדיוק צריך למתג? הכירו את עיקרון האחידות. מעבר לעבודת המיתוג עצמה – יצירת הזהות של העסק ובניית המייצגים של המיתוג, חשוב לדעת גם היכן יש להכיל את המיתוג כדי ליצור אחידות וזכירות של המותג.

מה אומר ‘עיקרון האחידות’?

כשמדובר במיתוג העסק עיקרון האחידות אומר שיש לשמור על סמלים, צבעים, שפה ומיצגים אחרים בכל רבדי העסק. המטרה היא ליצור ובכן – אחידות. חלק מתהליך המיתוג כולל יצירת זהות ייחודית וזכירה לעסק, המטרה היא לגרום לקהל היעד לזהות את המיצגים הוויזואליים, הטקסטואליים והקוליים של המותג כשייכים לו. כאשר לא שומרים על אחידות, קשה מאוד להשיג את התוצאה הזאת.

מה חשוב לכלול במיתוג העסק?

השאלה היא כמובן איך נכון לשמור על אחידות? התשובה פשוטה מאוד – לכלול את המייצגים של המותג בכל מוצר, פרט ולמעשה בכל פינה ופינה הקשורה לעסק. מייצגי המותג הם:

  • לוגו – לוגו המותג צריך להופיע בכל הזדמנות.
  • צבעים – על המותג להיות מיוצג בערכת צבעים הייחודית לו, יש לשמור על אחידות בצבעים בכל רבדי העסק.
  • סלוגן – רצוי סלוגן אחד, קליט וקצר שיופיע לצד הלוגו.
  • ג’ינגל – כאשר רלוונטי, לשלב את הג’ינגל או רצועת שמע אחידה.

היכן לכלול את מייצגי המותג? כאמור, בכל הזדמנות שיש למשל:

  • במשרד, באולם התצוגה, בחנות וכו’ – חשוב לכלול את הלוגו של מותג ולהכיל את ערכת הצבעים על העיצוב של המקום.
  • ‘ניירת’ – בין אם פיזית או אלקטרונית, יש לכלול את הלוגו, הסלוגן וכמובן ערכת הצבעים על כל ניירת רשמית שיוצאת מהעסק אל הלקוחות ואל הספקים.
  • כרטיסי ביקור – חשוב מאוד למתג את כרטיסי הביקור של העסק.
  • אריזות – מיתוג אריזות מאוד חשוב כדי לגרום ללקוח לקשר בים מייצגי המותג לבים המוצר.
  • פרסומים – בכל פרסום בין אם במדיות שונות או בשלטי חוצות, החל מפליירים ועד לפרסומות בטלוויזיה.
  • העובדים – כאשר רלוונטי, כדאי לכלול את המיתוג גם במדי העובדים ובכרטיסי העובדים.

מומלץ לא לפספס הזדמנות אחת להפיץ את המותג שלכם!