הנצפים ביותר

מיקום נכון של אינטרקום בכניסה לבניין

אינטרקום הוא מערכת תקשורת חשובה שיכולה לשדרג את החיים המשותפים בבניין מגורים או משרדים. בשביל להשיג את היתרונות הללו של המערכת יש להקפיד על מיקום נכון של ההתקנה שלה. הנה כמה כללים שיכוליםאינטרקום לסייע:

א. קרבה לדלת הכניסה – הבחינו בין מערכות תקשורת שמיועדות לפיקוח ובקרה על אורחים שמגיעים לחנייה, לבין מערכות שאמורות לאפשר העברת מסר בין מוען ונמען שנמצא ליד הדלת. במידה ומדובר על מערכת אינטרקום סטנדרטית, עליכם להתקין אותה בקרבת דלת הכניסה. בחרו את המקום המתאים והתייעצו עם אנשי מקצוע לגבי חיבור תשתית החשמל.

ב. תאורה – אל תשכחו שלעיתים קרובות דורש השימוש במערכת תקשורת הקשת קוד או לחיצה על כפתורים ייעודיים. בשביל לאפשר את השימוש במערכת, תצטרכו לדאוג לתאורה מתאימה. התקינו את לוח הפיקוד מתחת לנורה מרכזית ואל תשכחו לנצל את התאורה הטבעית לאורך שעות ביום.

ג. ילדים ובעלי מוגבלויות – בבניין מגורים בו חיים ילדים ובעלי מוגבלויות יש לדאוג לנגישות מלאה של מערכות תקשורת. נגישות מן הסוג הזה אמורה לאפשר גם לילדים נמוכים להגיע לקודן. הנגישות נמדדת בין היתר בהתאמה של אינטרקום לבעלי מוגבלויות, לנכים בכסאות גלגלים, לקשישים עם מקלות הליכה ועוד. מיקום נכון של מערכת תקשורת בכניסה לבניין ימנע הרבה עוגמת נפש, ובמקרים מסוימים הוא אפילו יחסוך מכם את הצורך בהתמודדות משפטית.

הבדלים בין מערכות תקשורת

ההבדל העיקרי בין מיקומים של מערכות תקשורת שונות קשורה לפאנלים. יש מערכות אינטרקום עם פאנל רגיל, פאנל מהודר, פאנל מהודר עם שלט ופאנל מהודר עם מקודד. פאנל מהודר מגיע עם עיצוב מעניין, אך הוא מגביל את דיירי הבניין  מבחינת אפשרויות התקנה. כדאי לקרוא את הוראות היצרן וכך לוודא שאין הנחיות ספציפיות לגבי המיקום.

התקנה של מערכת אינטרקום בשיטת עשה זאת בעצמך בהחלט יכולה להתאים לרוב בנייני המגורים או המשרדים. מצד שני, יש להשקיע המון מחשבה במיקום הנכון. התחילו בהתקנה של המערכת בקרבת דלת הכניסה, המשיכו בהתאמת פתרונות תאורה וודאו שהמערכת נגישה לכל המשתמשים.