הנצפים ביותר

כמה עצות מעשיות לבעל עסק בכל הנוגע לצמצום הוצאות

במהלך עבודתם של עסקים קטנים ובינוניים הם נתקלים לרוב במצוקה תזרימית, קרי תזרים מזומנים שלילי או תזרים מזומנים חיובי שלא יתמוך בפעילות העתידית של העסק. במידה ועסק כזה או אחר נתקל במצוקה תזרימית הוא פונה לגורמי סיוע לעסקים קטנים – כדוגמת חברת מנועי צמיחה. חברה זו מבצעת בדיקה מקיפה של העסק וניתוח הבעיות המהותיות אשר הובילו אותו למצוקה. נושא ההוצאות המיותרות עולה הרבה פעמים בעסקים להם ביצענו ניתוח כלכלי. הרבה בעלי עסקים קטנים לא מתכננים טוב את פעילות העסק השוטפת ולכן העסק נכנס למצוקה תזרימית. במידה ונדע לתכנן טוב את תזרים המזומנים ובנוסף נעצור מידי פעם בכדי לבחון איך ניתן להתייעל ולחסוך עלויות האיתנות הפיננסית של העסק שלכם תהיה יותר חזקה כולל בתקופות חלשות יותר.

להלן מספר עצות לצמצום הוצאות העסק:

  1. טכנולוגיות חדשות לצמצום עלויות

    ענף הפתרונות לעסקים מתפתח ומתחדש כל הזמן. בפניכם נפתחות טכנולוגיות חדשות רבות שמשפרות את תהליך העבודה ומוזילות את עלויות העסק. כאשר נבחן את שלל הפתרונות הקיימים בשוק נוכל לבצע חסכון משמעותי ברווחי העסק. לדוגמה, עסק המזמין מספקים דרך שליחת פקס גורר הוצאות רבות על נייר ודיו. במידה והעסק ישכיל ויזמין מספקים דרך דואר אלקטרוני הוא יחסוך עלויות משרד גבוהות.

  1. שיפור הסכמי ספקים

ההוצאה המרכזית ביותר בעסק קטן כגדוך היא על התשלומים לספקים שלו, בין עם זה ספק אחד או יותר. הפעילות מול הספקים מתבצעת בדרך כלל לפי חוזים, ארוכי טווח או על בסיס פעילות שוטפת.

במידה ונצליח להקטין הוצאה זו נוכל להשפיע באופן חיובי על תזרים המזומנים של העסק. מכיוון שעכשיו יותר זול לנו למכור נגדיל בפעולה זו את הרווח. לדוגמה: ניקח יצרן בצקים אשר מוכר את מוצריו במחירים קבועים למשווקי מוצרי מאפה. אם אותו בעל מפעל יצליח לצמצם את התשלום בגין קניית קמח, חומר הגלם המרכזי שלו, בעשרים אלף שח, חסכון זה יתבטא ישירות ברווח הנקייהיה גידול של עשרים אלף שח ברווח.

עוד אפשרות העומדת בפנינו היא לבצע משא ומתן על תנאי התשלום לספקים. תנאי אשראי טובים יותר ייצרו מרווח נשימה תזרימי נוסף.

  1. הוזלת עלויות מימון בעזרת הלוואה בערבות מדינה

    עסקים רבים חייבים, כחלק מאופי הפעילות השוטפת שלהם, לגייס אשראי עסקי, בין אם זה לצורך תשלום עבור השקעה נוספת בעסק או לצורכי הון חוזר. כתוצאה מכך עסקים רבים לוקחים הלוואות לעסקים מהבנק בתנאים גרועים(ריבית גבוה וזמן החזר קצר טווח). חשוב להכיר אפיק מימוני בערבות מדינה כדוגמת קרן תבור וקרנות מדינה שונות אחרות. קרנות אלו מאפשרות לעסק להקטין את ההחזרים החודשיים בגין הלוואות ישנות ולא כדאיות, ובסופו של דבר מצמצמות את הנטל של החזרי ההלוואות על תזרים המזומנים.

    לסיכום: בדיקה תקופתית מדוקדקת של הוצאות העסק ונקיטת פעולות נכונות לייעול ולצמצום אותן הוצאות חשובה בכל עסק. מומלץ לעסקים מרוויחים, ובייחוד עסקים הסובלים מבעיות תזרימיות, לבחון כל תקופה מסויימת את הוצאות העסק ובכך לצמצם הוצאות מיותרות.

    אנו ממליצים להעזר בשירות מקצועי של חברת ייעוץ עסקי בכדי לקבל הכוונה ולהעלות את שורת הרווח של העסק.