הנצפים ביותר

ייעוץ עסקי – הכרחי עבור כל בעל עסק

ייעוץ עסקי ניתן על ידי חברה או יועץ מוסמך ונועד ללוות את בית העסק כדי להשיג מטרות מסוימות ולנהל את המערכת התקציבית של העסק ביעילות. שירותי הייעוץ מתאימים הן לעסקים מתחילים והן לעסקים מבוססים. למרבה הצער, יש בעלי עסקים מבוססים הפונים לייעוץ רק לאחר שהעסק התדרדר והוא בסכנת סגירה. התדרדרות העסק לא מתחילה ביום אחד, ויכולות להיות סיבות רבות לכך – אי התאמה בין מנהל החברה לעובדים (תיאום ציפיות לקוי), תפוקה לקויה של אחד העובדים, אילוצים המחייבים פיטור של אחד העובדים החשובים בחברה או קיצוץ משמעותי באחד ממשאבי החברה, גדילת החברה או העסק שגרמה לשינויים במבנה ההיררכי של העובדים ועוד.

ייעוץ עבור העסק נועד להעמיד אותו מחדש על הרגליים ולשפר את איכות העבודה.

כיצד הייעוץ יכול לסייע לעסק?

כל בעל עסק מתמודד עם קשיים – יש צורך לנהל את העסק ואת העובדים שבו ובד בבד להפיק רווחים. ישנם בעלי עסקים המוכשרים לניהול באופן טבעי – הם יודעים בדיוק מה להגיד ואיך להגיב בכל רגע נתון בנוגע לתפעול העסק. רוב בעלי העסקים נתקעים לא אחת בבעיות שאינם יודעים כיצד לפתור – בעיות כלכליות, ארגוניות, תפעוליות ועוד. בדיוק לשם כך יש לפנות ליועץ העסקי. היועץ העסקי הינו איש מקצוע המתמצא בעולם העסקים ומבין בניהול עסק. היועץ העסקי מלווה את העסק מקרוב במשך תקופה, בוחן את צורת ההתנהלות שלו, את הארגון ואת הליקויים ומציע דרכי שיפור וייעול.

כיצד מתבצע הייעוץ בפועל?

בשלב הראשון, יושב היועץ העסקי אחד על אחד עם מנהל הארגון ומעריך את מצבו- מהו המבנה הארגוני שלו, מהם התפקידים של עובדי הארגון, היכולות הכלכליות של הארגון, הלקוחות הקבועים ועוד. לאחר הכנת הדו”ח מתקבל מצב בית העסק לאשורו.

בשלב השני, היועץ העסקי מכין יחד עם מנהל החברה ובכיריה תכנית עבודה המרכזת פתרונות מעשיים ליישום על מנת לייעל את העבודה השוטפת בארגון.

לאחר יצירת התוכנית, היועץ העסקי ממשיך ללוות את בית העסק חודשים ולעיתים אף שנים בתהליך יישום ההחלטות כדי ליצור שינוי משמעותי בארגון החברה ולשפר את איכות העבודה, המאמר מוגש מטעם mvp business חברה לייעוץ עסקי לחברות.