הנצפים ביותר

הלוואות לעסקים – השוואה דרך דוגמאות

ישנם סוגים שונים של הלוואות במשק. הרבה פעמים לבעלי העסקים הקטנים קשה להבין מה מיוחד בכל סוג הלוואה ומה מומלץ ולא מומלץ לגייס? מהם היתרונות של כל סוג הלוואה? מהם החסרונות של כל סוג הלוואה? אלו שאלות שיכולות להיענות בקלות על ידי דוגמאות לכל הלוואה והמחשה של היתרונות והחסרונות של הלוואות לעסקים עבור העסק.

הלוואה קצרת טווח

למשל, הלוואה בסכום של 50 אלף שקלים שתוחזר בהחזרים חודשיים של 12 חודשים, החזר חודשי ממוצע של קרוב ל-5 אלף שקלים בכל חודש. הריבית של ההלוואה תהיה 9% שנתי. הלוואה כזאת היא הלוואה די ממוצעת במשק של הלוואה קצרת טווח. היתרון כאם לא נובע מהנתונים אלא נובע מכך שלעסק פעיל מאוד קל לגייס הלוואה כזאת, עניין של יום יומיים, כאשר יש חברות פרטיות של פיננסים אשר מעניקות תוך כמה שעות. החיסרון כפי שרואים הוא שיש החזר חודשי מאוד גבוהה והריבית גבוהה וזה יכול להיות טיפה לא נוח לעסקים קטנים. בנוסף, הלוואות קצרות טווח לא מוענקות מעל כמה עשרות אלפי שקלים אז לגייס הלוואה בגובה רב יותר זה בעייתי.

הלוואה ארוכת טווח

למשל, הלוואה בסכום של 200 אלף שקלים עבור העסק, עם אישור הבנק המלווה. ההלוואה תוחזר בהחזרים חודשיים בפריסה של 60 תשלומים, החזר חודשי ממוצע של קרוב ל-4 אלף שקלים בכל חודש. הריבית של ההלוואה תהיה 6% שנתי. לפי הדוגמה הזאת, העסק יכול לגייס הלוואה בגובה רב מאוד וההחזר נמוך יותר מסוגי הלוואות אחרים, כמו הלוואה קצרת טווח. זהו היתרון הגדול ביותר של הלוואה ארוכה, ההחזר החודשי תמיד נמוך. הבעיה יחידה היא שלמרות שהריבית נמוכה בכולל העסק ישלם יותר ריבית. כמובן שיש לקחת בחשבון שהסכום יותר גדול. בביצוע השוואת הלוואות לעסקים תמיד יש לקחת בחשבון את סכום ההלוואה שמשתנה. רוב ההלוואות, למעט הלוואה ארוכה לא מעניקים סכומים גבוהים.

הלוואת גישור

למשל, הלוואה בסכום של 40 אלף שקלים בריבית של 12% שתוחזר עוד 3 חודשים. מצד אחד יש פה אפשרות לגייס הלוואה מהירה ל-3 חודשים ורק אז להחזיר אותה. הבעיה היא שמה קורה אם העסק לא יכול לעמוד בהחזר עוד 3 חודשים, שזה לא הרבה זמן? העסק מסתכן פה אם הוא לא צופה הכנסה גדולה ב-3 חודשים הקרובים כי לא יכול לעמוד בהחזר. לפעמים עדיף לקחת פריסה ארוכה יותר של הלוואות לעסקים בכדי לא להסתכן באי עמידה ביכולת החזר.

ניכיונות שיקים

למשל, העסק מפקיד בבנק צ’ק מלקוח למשרת בגובה 100 אלף שקלים ומקבל בתמורה 90 אלף בהלוואה, לאחר ניכוי עמלת ניכיון. ההחזר של 100 אלף, יוחזר בתאריך שאחרי תאריך פירעון הצ’ק. במקרה כזה העסק מקבל הלוואה במהירות וממיר את ההכנסה מהלקוח ישר ולא צריך לחכות. מצד שני העסק שילם עמלה מאוד גבוהה בכדי לעשות זאת.