הנצפים ביותר

אחד האתגרים הכי גדולים בשוק הוא ניהול עסק קטן

בעל עסק עומד בפני החלטות רבות ברמות שונות בשלבים השונים של הקמת העסק, כמובן שכל עסק בחודשיו הראשונים מתחיל כעסק קטן. הלוואות מדינה הן דוגמא לאפיקי מימון חדשים אשר היזמים ובעלי העסקים הקטנים מנסים להשיג, בנוסף הם מתמקדים בעיקר בניהול משאבים קיימים כמו מלאי ולקוחות קיימים. ברוב המקרים בעסק קטן או בינוני אנשים מועטים נדרשים לקבל יותר החלטות, ובעסקים קטנים רבים אדם אחד אחראי על קבלת ההחלטות וביצוען, דבר זה גורם להרגשה אצל חלק מבעלי העסקים שהם כל הזמן “מכבים שרפות” ולא מתעסקים עם הדברים החשובים באמת בעסק. מנהל טוב הוא מנהל המכיר ביתרונות שלו, אך בעיקר מודע לחסרונות שלו. חסרונות שיש לטפל בהם לטובת העסק בעזרת גורמים מקצועיים המתמחים בתחומי הניהול השונים אשר יסייעו להשלים לבעל העסק את היכולות הפחות חזקות אצלו, ובכך לתרום להצלחת העסק. עזרה זו באה לידי ביטוי בעזרת שותף, מנהל נוסף, שכיר בעל מומחיות מסוימת או חברה לייעוץ עסקי.

בעסק קטן מגיעים לתוצאות טובות בעיקר על ידי ניהול טוב!

 

כל מנהל צריך לדעת לתכנן, להקים ולבסס. לקיחת הרעיון העסקי, תכנון המטרות והאמצעים הנדרשים להצלחתו, ביצוע פעולות ראשוניות כדי ליישומו בפועל , ובסופו של דבר, לבסס את ההצלחה בטווח הארוך. מטרת הניהול הנכון היא לאזן בין פעילות העסק ושאיפותיו העתידיות בכל שלבי התהליך, מרגע קבלת ההחלטה ועד להצלחת העסק.

מנהל טוב הוא מנהל שרכש ניסיון לאורך זמן, הפיק לקחים בצורה שיטתית, גם מההצלחות וגם מהכישלונות שהיו לו. נזכור כי הגעה לשיווי משקל בכל שלבי תהליך הניהול של העסק לא תתרחש בין לילה ולרוב מתפרשת בתחומים מרובים לדוגמה: שיווק ומכירות, כספים, כמשאבי אנוש, לוגיסטיקה וכו’ – מכאן האתגר העצום הנגזר מניהול עסק קטן ובינוני.

אגו גדול, בהרבה מקרים, מכשיל מנהלים רבים, שוב, לרוב בעסק קטן…

לאורך תקופה ארוכה אנו בוחנים כישלונות של עסקים רבים בין אם זה בעקבות ניהול לא תקין של תזריםהמזומנים או העדר מודעות או נגישות לגופי קרנות סיוע לעסקים,כל זה בוצע במטרה להפיק לקחים אשר יעזרו לנו למנוע טעויות קריטיות בקרב לקוחותינו. בעלי העסקים הקטנים הנם בדרך כלל מומחים בתחום עיסוקם, אך לרוב לוקים בחסר באספקטים שונים בפן הניהולי שמצריך ארגון חי ונושם, הן מבחינת מקצועיות והן מבחינת זמן. למשל, האם בעל עסק קטן ללא הכשרה פיננסית באמת יכול לבצע הערכה נכונה של החזרי חלופות הלוואות לעסקים הקיימות בשוק. מכיוון שאנו יודעים שבעלי עסקים קטנים טרודים רוב הזמן בפעילות השוטפת של העסק ונוטים לא לראות לרוב את התמונה הכוללת, אנו מבקשים שתפנימו ותזכרו:

 

                                                        “זאת לא בושה לבקש עזרה מחברת ייעוץ עסקי”.

 

אל תתנו לאגו של המנהל להשתלט. מנהל מצוין שואל את עצמו כל הזמן “במה אני צריך עזרה וכיצד אני יכול להשיגה?”. גם מחוץ לחיינו העסקיים אנו נדרשים בביצוע של ניהול משאבים. משפחה (אנשים), פנאי (זמן) והתקציב המשפחתי(כסף). סיכוי רב שבחייכם הפרטיים ביקשתם עזרה בעבר, מבן משפחה או חברים? כיצד זה שונה כאשר אתם צריכים עזרה עם העסק?

 

לסיכום- לנהל עסק קטן זה אתגר ענק. אתגר שמצריך יכולות מרובות אשר נוגעות בהרבה תחומים ניהוליים, הרוב זז סביב תהליכי התכנון, ההקמה והביצוע. פנייה לייעוץ מגורמים מקצועיים בנושא הליווי העסקי וצבירת הניסיון הניהולי, בעזרת הפקת לקחים ורכישת ידע ניהולי, הם הגורם שיכריע בין הצלחת וכישלון נחרץ של העסק החדש.