הנצפים ביותר

אופציות מעוף וכל השאר

מהן אופציות מעוף? כיצד הן משתלבות עם שוק המסחר הישראלי? כשמדברים על שוק המעוף מדברים על אופציות מעוף אשר משמשות ככלי פיננסי למסחר נבון בבורסה התל אביבית. במאמר זה נעסוק בנישה של אופציות מעוף, במינוף הגבוה, בהצלחה ובתשואות הבלתי נתפסות. כמו כן נבצע השוואה בין מסחר במינוף גבוה ביחס לבחירת מסחר של מינוף מתון. מה כדאי? מה רצוי? כל התשובות במאמר הבא.

אופציות מעוף ומהותן

אופציות מעוף הינן כלי פיננסי המשמש את הבורסה הישראלית. הבורסה הנמצאת בתל אביב משתייכת למסחר של 25 חברות אשר מובילות את המשק הישראלי וצמודות למדד הישראלי הלו הוא מדד ת”א 25 על שמן של אותן חברות מצליחות במינוף ומסחר. האם צריכים להיות ידענים גדולים על מנת לגעת במסחר הנ”ל? מסתבר שלא. כל שצריך לדעת, טמון ביכולת הלמידה של שוק המעוף, תנודות הבורסה והמסחר, תאריך פקיעת אופציות ולימוד פשטני. כמו כן, תצטרכו סכום כסף מסוים שאותו תשקיעו בעודכם יודעים כי בעקבות הצלחה וביקוש מסחר זה, עלולים להגיע גם הפסדים, האם יש לכך פיתרון? אספנו עבורכם כמה אופציות.

אופציות מגודרות וכל השאר

רוצים למגן את המסחר? אין שום דבר שיכול להבטיח לכם תשואה של 100 אחוז רווח ומאידך אם תרצו למגן את אופציות מעוף או מסחר באופציות, ראוי כי תדעו דבר אחד או שניים על אופציות מגודרות. אופציות מגודרות מתייחסות לבחירת אופציות put ואופציות call כשמדברים על אופציות אלו. מדברים על מצב המדד בזמן אמת. במידה ותשקיעו לצורך העניין באופציות פוט, תוכלו לגדר ולשמר את ההשקעה, שאם ירד המדד, ייתכן ותפסידו את התשואה ומאידך כספכם יוחזר אליכם חזרה. כך גם לגבי עלייתו של המדד יתר על המידה, גם אז תקבלו את סכום ההשקעה פחות ההשתתפות העצמית חזרה. אם הייתם רוכשים דירה, היו מחייבים אתכם למגן אותה בביטוח דירה, כך גם לגבי ביטוח חובה מפני פגיעות או ביטוח מקיף מפני נזק מקיף לרכב שלכם. היכולת לרכוש אופציות מגודרות, הופך כל מסחר למתון ובטוח ביחס למסחר האחר.

אופציות נוספות ומגרש בטוח

אם חשקה נפשכם להתחיל ולגעת במסחר בצורה מקצועית, אולי ראוי כי תבקרו במגרש השחקנים המתחילים. לצורך הדוגמא, אם תחברו למשל אל סודן של אופציות בינאריות, תחברו אל יכולת של השקעה קטנה, ללא מחויבות לפתיחת תיק גדול ולציפייה לתשואה גבוהה מאוד. השקעה קטנה, רווח גדול, סיכון של הפסד או רווח ידוע מראש. אולי בטרם תגעו בשוק המעוף, למדו את האופציות הבינאריות. באמצעות חוזה תוכלו לדעת את הרווח, ההפסד ואת נכס הבסיס ברכישה העתידית. שנייה לפני המסחר באופציות, למדו על תנודות שוק ההון ועל יכולתן של האופציות לפקוע ביום חמישי בשבוע, לקראת סוף החודש- זאת על פי היומן הקלנדרי. התחילו במגרש הקטן, כך תשכילו לדעת את שוק המעוף.