הנצפים ביותר

תומר ורענן הארוניאן מבעלי משתלת תגל הארץ מעניקים לכם טיפים לתכנון ועיצוב גינות מרפסת ופנטהאוזים

תומר ורענן הארוניאן מבעלי משתלת תגל הארץ מעניקים לכם טיפים לתכנון ועיצוב גינות מרפסת ופנטהאוזים

לא רק אלו שמתגוררים בבית פרטי זכאים ליהנות מגינה פרטית. גם אוכלוסיית הדיירים המתגוררים בבתים משותפים יכולים לתכנן לעצמם גינת מרפסת או פנטהאוז מוריק ומלבלב. ישנו יתרון מובהק בכל הקשור לסביבה ירוקה – שתילת צמחייה במרפסת מצמצמת אבק וערפיח באוויר ואף תורמת לאיכות הסביבה. תומר ורענן הארוניאן ממליצים להשתמש בתערובת שתילה איכותית שתסייע לצמחים להיקלט היטב באדמה.
 
גינת מרפסת, בהחלט דורשת מכם תכנון יסודי ובחירה מדויקת של סוגי הצמחים ומיכלי השתילה. את המיכלים חשוב למלא בתערובת שתילה ולא באדמה. ישנם סוגים שונים של תערובות שתילה ומומלץ לבחור מביניהן את אלה המתאימות ביותר לשתילה בעציצים ובמיכלים.
חשוב לבחור במערכת השקיה איכותית המתואמת עם מערכת ניקוז למניעת הצפות באדניות ובמרפסת, וזאת כדי להימנע מנזקים הקשורים למבנה. בעונת החורף מומלץ להקים את הגינה במרפסתולבחור כדים גדולים מפלסטיק או כדי חרס או בטון.ישנן אדניות מיוחדות כמו ‘אדניות מהאגדות’ בשלל צבעים שיתרמו רבות לעיצוב.

שילוב של צמחים רב שנתיים כגון: פיטוספורום, סיזיגיום, ננסי ועוד מומלץ מאוד לגידול במיכלים ויתרונם הבולט הוא טיפול מועט, לעומת צמחים עונתיים כמו פטוניה, אמנון ותמר וכו’ שיצריכו מכם החלפה בהתאם לעונה. הצמחים כמובן זקוקים  לקומפוסט ולכן חשוב להזין הקרקע לפני האביב לדשן את הצמחים באופן סדיר. חשוב להשקיע בתשתית רב שנתית אותה ניתן לחדש מידי פעם והיא אינה מצריכה עבודה יומיומית. ישנם שיחים רב שנתיים שאנחנו ממליצים מאוד לשלב במסגרת התכנון כמו: ביגוניה ורד, חלבלוב הדור, ליקופיליום ועוד.
אנו ממליצים להקצות שטח בולט לגינת תבלינים שבה תוכלו לגדל תבלינים שימושיים כמו אורגנו, זעתר, ריחן, תימין, רוקט, נענע, לימונית ועוד.
https://www.facebook.com/tagelhaaretz?fref=ts