הנצפים ביותר

שרתים וירטואליים – גיבוי מעולם לא היה פשוט יותר !

 עד לפני מספר שנים, הדרך היחידה שהייתה לנו לגבות את הנתונים והמידע שלנו, כלומר את כל הקבצים שברשותנו, הייתה אחת ויחידה- להשתמש באמצעי אחסון פיזי, למשל דיסק קשיח או אפילו שרת ייעודי פיזי. בהמשך, הגיעה האפשרות של שרת שיתופי, שבו כמה אנשים התחלקו ביניהם בשטח האחסון. זו הייתה התקדמות טכנולוגית אך היא לקתה בחסרון משמעותי- ההתחלקות לא הייתה יעילה לאף אחד מהצדדים, וכאשר אחד המשתמשים היה צריך לנצל שטח גדול יותר, זה היה בא על חשבון השטח של משתמשים אחרים.

שרת וירטואלי סף סוף לכל הבעיות והדילמות. השרת הוירטואלי הוא טכנולוגיה חדשה יחסית, והגיע למחוזותינו לפני שנים ספורות. אך מאז ועד היום הפך להיות פופולארי ונפוץ במיוחד, הן בקרב משתמשים פרטיים והן בקרב משתמשים עסקיים.

מה מיוחד בשרת הוירטואלי?

שרתים וירטואלים הם שרתים שמציעים למשתמשים בהם את היתרון של שרת ייעודי ואת היתרון של שרת שיתופי. כלומר, הם שילוב של שני שרתים אלו, ומציעים את שיטת האחסון הטובה ביותר נכון להיום.

בין השאר, שרת וירטואלי מספק גמישות מרבית למשתמשים בו מבחינת שטח האחסון. המשתמש משמש עבור השטח שהוא מבקש, והוא יכול בכל עת להקטין את שטח האחסון או לחילופין להגדיל אותו. כך למשל, אם יש למשתמש אתר אינטרנט חדש שאין בו כמות גולשים רבה, יוכל לשלם עבור שטח אחסון קטן. כאשר האתר הופך להיות פופולארי, הגדלת שטח האחסון תמנע מצבים של קריסתו.

גישה פשוטה לכל קובץ

כשהיינו מגבים את הקבצים שלנו על דיסק קשיח, היינו יכולים לחבר את הדיסק למחשבים שונים בעזרת חיבור מתאים, וכך לראות את הקובץ ולערוך אותו לפי צורך או לשלוח לאנשים אחרים. שרתים וירטואלים מאפשרים לנו גם הם להתחבר לקבצים שלנו מכל מחשב, לערוך ולשלוח אותם אם נרצה, וזאת מבלי שנצטרך מכשיר מיוחד או חיבור מתאים למחשב. הגישה לנתונים המגובים של השרתים מתבצעת דרך האינטרנט.

פתרון מצוין למשרדים

משרדים שגדלים בקצב מהיר, עבורם שרתים וירטואלים הם פתרון מצוין. המשרדים יכולים להוסיף במהרה עמדות עבודה חדשות כיוון שהן כולן מתחברות לשרת החדש. כמובן שניתן להגדיל את גודל השרת הוירטואלי בהתאם למספר העמדות שרוצים להוסיף על מנת שלא ייווצר עומס במשרד שיגרום לקריסת העמדות.

לסיום, שרת וירטולי מציע גיבוי מושלם- מהיר, חסכוני ופשוט מאוד. המשתמשים רק צריכים לזכור לשמור את הנתונים החדשים שהם יוצרים ולשמור קבצים לאחר עריכה.