הנצפים ביותר

שרותי ביובית – מתי ולמה?

מי זקוק לשירותיה של ביובית

אנו מכירים היטב את שירותי האינסטלציה הקונבנציונליים, להם אנו זקוקים בבית שלנו מעת לעת, אם נרצה בכך ואם לאו. ישנם מקרים של אינסטלציה גדולה יותר מסדר הגדול של הבית שלנו. גופים גדולים יותר, כמו עיריית תל אביב, אינם משתמשים בשירותי האינסטלציה הרגילה מן הסתם. מדובר כאן בתחום אחר לגמרי. אינסטלציה בסדר גודל גדול הרבה יותר. כאן מדובר גם על שירות במשאית הגדולה אשר אנו רואים לעיתים על הכביש וברחוב, משאית הנקראת ביובית. מה היא אותה משאית ענק בעלת צינורות הנראת כמו חיפושית ענקית?

 

קצת אודות משאית השאיבה – ביובית

משאית ביובית ראשון לציון היא משאית גדולה למדי אשר נושאת מיכל ענק שמיועד להכיל תכולת ביוב עצומה, אשר המשאית שואבת ומרוקנת. מעבר למיכל זה, המשאית נושאת גם צינורות בלחצים שונים אשר תפקידם להעביר את אותו חומר ביובי בין המשאית למקור השאיבה. משאית זו מהווה יחידה נפרדת לגמרי של אינסטלציה. משתמשים בה כאשר זקוקים לבצע עבודות אינסטלציה גדולות באופן מיוחד. משאית זו מסוגלת להתמודד בכוחות עצמה עם בעיות נזילה, דליפה, ריקון וכל עניין אחר אשר נוגע באינסטלציה “גדולה”.

 

מתי נזדקק לשירותיה של ביובית

תפעול המשאית הזו הוא עניין יקר למדי, ויש לברור היטב באילו מקרים ישנה הזדקקות אמיתית למשאית שכזו ובאילו אין צורך בכך. אם כן, באילו מקרים לא ניתן להסתדר ללא שירותיה של המשאית בעלת עוצמות השאיבה העצמוות בהן היא מצטיינת? למשל, במקרה בו בור ביוב גדול נפרץ – אחד מפתחי הביוב הציבוריים הגדולים. כאשר אחד מהצינורות הביוב שם נפרץ, הרי שמטבע הדברים עלינו להזעיק איש מקצוע בתחום שיודע לתפעל משאית כזו בזמן אמת ולטובת שאיבת הביוב בצורה מהירה ומקצועית ביותר. ומדוע יש צורך דווקא בביובית לצורך זה? ובכן בין השאר בשל העובי הגדול של צינורות הביוב הציבוריים, בשל עוצמת השאיבה וכן בשל יכולות הקיבולות העצומות שלה (מאות ליטרים) לאגור פסולות. אל לנו לשכוח את היכולת לשטוף כל קו צנרת שכזה בלחץ עצום לשם ניקוי, טיהור ושחרור סתימה אפשרית.

 עוד לגבי שרברב המפעיל את השרותים הללו

שרברב רגיל לא יוכל אפילו להתחיל לטפל בבעיה מן הסוג הזה, כיוון שלא ניתן אפילו להתקרב מספיק לצינור על מנת לזהות את הבעיה – כל המתחם הקרוב לצינור מתמלא במהרה במי ביוב, כך שגישתו של האינסטלטור ברחובות הינה מוגבלת למדי ללא כל ספק. משאית שכזו היא אכן כלי אשר נדרש במקרים מסוימים, בהם בעיית האינסטלציה היא גדולה באופן מיוחד – בעיות במקרים מוניציפליים, חצרות של בניינים משותפים, בתים פרטיים, בתים צמודי קרקע ישנים בהם ישנם רק בורות ניקוז ובורות רקב שונים. משאית זו משמשת גם לשאיבות במקרה של הצפות כמו הצפות מרתפים ומקלטים אך גם למצבים בהם יש צורך לשאוב שמן ומיני נוזלים שאינם בהכרח מים או ביוב. אם אתם גרים באזור השפלה, ראשון לציון, חולון אשדוד ובת ים – מיקי האינסטלטור (מיכאל) הוא האיש הכי רלוונטי למשימה זו כבר ארבעים שנה.