הנצפים ביותר

שפכטל לרכב היסוד לכל צביעה

שפכטל לרכב משמש כיסוד לפני צביעה בכך שהמשטח המיועד לצביעה נמצא במצב שתואם את יתר חלקי הרכב. הכוונה היא שבבואנו לצבוע רכב יש צורך להביא את חלקי הפח או האלומיניום השונים למצבם הראשוני, ללא מעיכות או כיפופים. על מנת לעשות זאת נדרשים תיקוני שפכטל לרכב ועוד כמה דברים כאשר הראשון והחשוב מביניהם הוא הידע והניסיון. פחח ללא ניסיון וידע יכול להשתמש בשפכטל לרכב מהסוג הטוב בעולם או בכלי עבודה מהמתקדמים שיש אולם אם אין הוא יודע את מלאכתו אין בכל אלו טעם, העבודה או נכון לומר התיקון לא יצא טוב, הצביעה תבלוט ותדגיש את התיקון ועוד כל מיני דברים שיגרמו לכם מורת רוח. על כן ראשית דבר המקצועיות היא לפני הכול. ורק אז באים החשבון כלי העבודה, החומרים וכדומה.

 

שלבי התיקון עוד לפני מריחת שפכטל לרכב

הרבה לפני מריחת שפכטל לרכב ישנם כמה שלבים שיש לבצע כאשר הראשון שבהן הוא בדיקה פיזית של הרכב מכל כיווניו. הבדיקה הויזואלית תקל עליכם לאמוד את היקף העבודה, את כמויות השפכטל לרכב הנדרשות ואת כמויות הצבע שתצטרכו. ככל שהתיקון גדול יותר כן העבודה תיקח יותר זמן ותדרוש יותר מיומנויות מבעל המקצוע – הפחח. לאחר הבדיקה בפועל יש להתחיל ולתקן את הפגיעות. סריטות ומעיכות קלות מטופלות על ידי פוליש או ניסיון החזרת הפח למצבו הקודם על ידי דחיפה חזרה של נקודות הכיפוף, חלקים גדולים יותר ומכופפים יותר או מוחלפים בחדשים או מיושרים בעזרת כלים פניאומאטיים שונים. לאחר הבאה מקסימאלית של הפח למצב סביר ודומה למקורות מגיע שלב השיוף. פעולת השיוף מטרתה ליצור משטח הדבקה טוב יותר עבור השפכטל לרכב. ככל שתקפידו להסיר צבע קודם ולשייף היטב עד הבאת המשטחים למצב אחיד ומחוספס כך מריחת השפכטל לרכב תהיה איכותית יותר והחיבור בין החומר לפח יהיה חזק יותר.

 

פיניש אחרי מריחת שפכטל לרכב

לאחר מריחת שפכטל לרכב יש לבצע “פיניש” לחומר על ידי שיוף עדין וליטוש. המטרה היא להביא וליצור מחדש את הקווים המקוריים שהיו בפח הרכב. ככל שתקפידו על שלב הגימורים כך התוצאה הסופית תהיה איכותית יותר וקרובה למקור.