הנצפים ביותר

שירות עמילות מכס

עמילות מכס

מכס הוא תשלום חובה מסוג מס המוטל על ידי המדינה על ייבוא וייצוא של סחורות. שיעור המכס משתנה בהתאם לקריטריונים שונים. המכס מוטל בדרך כלל לצורך מימון הפעילות הממשלתית והגנה על התוצר המקומי.

 

עמילות מכס היא מקצוע שעיקרו שחרור מוצרים /הטובין עם הגיעם לארץ ביבוא, ובייצוא סחורות מהמכס לחו”ל. לאיש המקצוע שעוסק בתחום קוראים עמיל מכס או סוכן מכס. הוא עוסק בסיווג הסחורה, בשיעורי המיסוי, בהכנת כל המסמכים הרלוונטים של המשלוח, בתשלום לשלטונות המכס / מע”מ, הובלה יבשתית או הימית ועוד.

 

תפקידו הנוסף של עמיל מכס הינו ייצוג היבואן בפני הרשיוית. כל סחורה, יבוא וייצוא  מכל סוג המגיע למדינת ישראל ו/או יוצא ממנה הן  באוויר/ בים כמו גם באמצעות הדואר ונידרשת על ידי רשויות המכס לבדיקה, עמיל המכס ו/או בא כוחו  נוכח במקום ועומד בפני שלטונות המכס.

 

הבדיקות הנדרשות ע”י הרשויות הינן בד”כ  בדיקת מסמכים ו/או בדיקה פיסית של הטובין. בדיקות אילו כרוכות בתשלום. גובה התשלום הינו בהתאם לסוג הבדיקה הנדרשת.

 

מה כדאי לבחון בשירותי עמילות מכס?

לפני שבוחרים חברה כדי שתייצג אתכם בנושא עמילות מכס יש לבדוק מספר קריטריונים. ראשית כדאי לוודא שאיש המקצוע שעובד מולכם הינו בעל רישיון של עמיל מכס, עבר את תקופת ההתמחות ובחינת ההסמכה הנדרשת על מנת לקבל רישיון לעסוק כסוכן מכס.

 

בדומה, מלבד הידע התיאורטי בתחום הלוגיסטיקה, שילוח בינלאומי, מימון, רכש, תעשייה וניהול כדאי לוודא שלאדם יש ניסיון מקצועי מעשי בתחום זה ואפילו מוניטין וקשרים.  

 

חברה מקצועית העוסקת בתחום של שירותי עמילות מכס תספק לכם ייעוץ על אופן הייצוא או הייבוא המומלץ ומיוחד עבורכם, תערוך בדיקת חוקיות יבוא הכוללת: בדיקת אחוז המיסוי בהתאם למדינת היבוא או היצוא, הסכמי סחר הקיימים במדינות מולם אתם עובדים, תמחור המוצרים לפי הערכת המיסוי, סיווג המוצרים ובהתאם לכך, תשלום ו/או פטור מתשלום המס.

 

חברה מקצועית תדע את עלות המיסים אותם הינכם אמורים לשלם בהתאם לסוג הסחורה באופן שתוכלו מחד להקטין את העלויות אך גם לפעול בצורה חוקית כך שתימנעו מהליכים משפטיים, עיצומים כספיים או קנסות לפי חוק המכס, הבלו ומס הקניה (ביטול פטור מיוחד) תשי”ז-1957 או במדינות אחרות, בשל טעויות בהתנהלות מול רשויות המס. 

 

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על שירות עמילות מכס, היכנסו לאתר של חיה בר – סחר ושילוח בינלאומי.