הנצפים ביותר

שירותי גיבוי מרחוק

עסקים וארגונים רבים פועלים כיום עם מערכות מידע ממוחשבות עליהן הם נוהגים לשמר ולאחסן את כלל הנתונים והמידע אודות הארגון ולקוחותיו, מערכות אלו דורשות תפעול ותחזוקה שוטפת שכן להבטיח כי שום נזק לא יקרה למידע.

במידה והמערכות נפלו המידע אשר מאוחסן עליהם יכול לאבוד גם כן וללא גיבוי מראש של נתונים לא ניתן יהיה לשחזר אותם בחזרה, דבר אשר יכול לגרום לשלל בעיות בארגון, החל מהפגנת חוסר מקצועיות של העסק, אי שביעות רצונו של הלקוח, פגיעה כלכלית וזמן רב להתאוששות, כמו גם קבלת החלטות חמורות במסגרת הארגונית.

באמצעות טכנולוגיית מחשוב ענן ניתן לספק מגוון שירותי מחשוב אופטימליים עבור העסק שלך באופן וירטואלי וחיצוני לחלוטין ללא כל צורך ותלות בתשתיות וציוד מחשבים, רכישת תוכנות או כל ציוד גיבוי פיזי חיצוני לדוגמת דיסקים, כוננים חיצוניים והתקנים נוספים.
אחד מאותם השירותים אשר מסופקים בטכנולוגיית מחשוב ענן כחלק משירותי מחשוב אידאליים, הנו שירות גיבוי מרחוק.

מהו גיבוי מרחוק וכיצד הוא תורם לאופטימליות העסק

גיבוי מרחוק הנו אחד מיני שירותי מחשוב רבים אשר מסופקים במסגרת מחשוב ענן ופתרונות IT, היתרון המובהק שלו על פני שיטות גיבוי פיזיות ישנות הוא בכך שהוא מסופק באופן וירטואלי וחיצוני, כלומר אם קודם לכן, עובדי הארגון היו נדרשים בגיבוי פיזי ידני על ידי שימוש בהתקנים חיצוניים, כיום הרי שגיבוי מסוג זה אינו נחוץ יותר מאחר והוא אינו אופטימלי וכעת שיטת הגיבוי היא וירטואלית.

גיבוי מרחוק הנו שירות אוטומטי אשר מאפשר גיבוי כלל הנתונים והמידע המבוקשים והרצויים תוך כדי הצפנה מלאה והעברתם בקו תקשורת מאובטח אל עבר שרתים וירטואליים מרוחקים. שרתים וירטואליים אלו יושבים בחוות שרתים מרוחקת ומאובטחת אשר משאירה אתכם חסרי דאגות ובטוחים כי יש מומחים ומקצוענים אשר ידאגו כי העסק שלכם יתפקד ביעילות ויציבות הרבה ביותר.

 

ההבדלים בין גיבוי מרחוק לגיבוי פיזי

עד כה היינו נהוגים לעבוד עם שיטות גיבוי פיזיות התלויות על גבי התקנים חיצוניים על מנת לגבות מידע ונתונים, כיום ישנו שירותי גיבוי בענן, המאפשרים לבצע הכל באופן אוטומטי ולא תלותי, להלן מספר הבדלים משמעותיים בין גיבוי פיזי לגיבוי מרחוק;

  • חסכון כלכלי – מבחינת גיבוי פיזי יש צורך ברכישת דיסקים, התקן USB, כוננים חיצוניים וכל התקן אשר יכול לשמש את המשתמש לגיבוי, דבר אשר מוביל להוצאות כספיות, כמו גם הצורך ברכישת שרתים וחדר שרתים במידה וכך גם ניתן להימנע משכירת שירותים מאנשי מקצוע בתחום ה-IT. גיבוי מרחוק לעומת זאת מעביר את כל המידע והנתונים אל עבר שרתים וירטואליים מרוחקים אשר נמצאים בחוות שרתים של ספק השירות, כל השירות מתבצע באופן אוטומטי ולא ידני.
  • אוטומטי – גיבוי מרחוק הנו שירות אשר מתבצע באופן אוטומטי בשילוב תמיכה עם מיטב המומחים בתחום, בעוד ששירות גיבוי פיזי הנו שירות אשר מתבצע ידנית בעת שימוש בהתקנים פיזיים ובכך לא נוצרת יעילות מבחינת תפקוד העובדים.
  • אבטחה – מאחר והתקנים חיצוניים הנם חומרתיים ונגישים, בפן האבטחה הם יכולים ללכת לאיבוד או להיגנב, בעוד שבשירות על בסיס ענן הכל מתבצע באופן מוצפן ומאובטח.