הנצפים ביותר

שירותי גיבוי בענן

 שרת בענן הוא המילה האחרונה בתחום גיבוי ואחסון. מדובר בשרת וירטואלי שנמצא על גבי שרת פיזי, עליו נמצאים כמה שרתים וירטואליים החולקים ביניהם את משאבי השרת. אם זה נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים. ניתן להגדיר אחסון בענן כאחסון המשלב את היתרונות של שרת ייעודי ואת היתרונות של שרת שיתופי, אך בלעדי החסרונות שלהם.

חלוקה אופטימלית של המשאבים

האופן שבו מאפייני השרת השיתופי באים לידי ביטוי בגיבוי על ענן הוא החלוקה של משאבי השרת הפיזי בין כל השרתים הוירטואליים שיושבים עליו. אבל במקרה של אחסון בענן מדובר בחלוקה הרבה יותר טובה של המשאבים, כך שניתן למנוע קריסות או בעיות טכניות אחרות אצל משתמש אחד או יותר.

גמישות בשטח האחסון

יתרון גדול של גיבוי בענן הוא הגמישות שזוכה לה המשתמש בכל מה שקשור לגודל שטח האחסון. ניקח לדוגמא אדם שיש בבעלותו אתר אינטרנט חדש. כרגע, האתר אינו פופולארי וכמות הגולשים בו היא נמוכה, לכן יוכל לשלם עבור שטח אחסון קטן. אם האתר יתחיל לצבור תאוצה ויגיעו אליו יותר גולשים, בעל האתר יוכל להגדיל במהירות את השטח, והתשלום יגדל בהתאם. אם קורה והאתר חוזר למצבו הקודם, למשל אם הוא תחת עבודות תחזוקה לזמן ממושך, בעל האתר יוכל להקטין שוב את שטח האחסון, וכמובן שהמחיר עבור השימוש בשרת יקטן בהתאם.

עבור מה משלמים?

דיברנו על תשלום, אבל מה בעצם התשלום כולל? התשלום עבור אחסון בענן מתייחס לשני דברים- האחד הוא שטח האחסון עצמו (ממש כמו שמשלמים על דיסק קשיח למשל) והשני הוא התחזוקה של השרת הפיזי עליו השרת בענן יושב. כחלק מהתחזוקה, המשתמשים בשירות מקבלים תמיכה בכל רגע נתון, כאשר יש תקלות או אם רוצים להגדיל או להקטין את השטח וכדומה.

אם כן, אחסון בענן אומנם מבוסס על רשת האינטרנט אך מאחורי כל הטכנולוגיה הזו עומדים אנשים שתפקידם הוא לתחזק ולשמר את יציבות הטכנולוגיה. כל זה כרוך בעלויות שונות.

דברים שכדאי לבדוק לפני שבוחרים בשרת זה או אחר:

  • אבטחה- כאשר בוחרים לגבות נתונים על שרת בענן, כדאי לבדוק היטב את רמת האבטחה שהשרת מציע, כדי לשמור על פרטיות והגנה על כל הקבצים.
  • יציבות לאורך זמן- רצוי לבחור בחברה המציעה שרתים יציבים לאורך זמן וחומרת התקלות אם ישנן היא נמוכה.
  • שירות אישי- ולבסוף, כדאי לבחור בספק שמציע שירות מקצועי, אמין ואישי ומצליח לפתור תקלות טכניות או בעיות אחרות.

המאמר הופץ על ידי עידן שלומן, מומחה לקידום אתרים בחברת Signup קידום אתרים.