הנצפים ביותר

שימוש במבזקים חיצונים

צילום – שימוש במבזקים חיצוניים

היתרונות של שימוש במבזקים חיצונים ידועים מאוד לכל צלם חתונות או בכלל לכל צלם שמצלם אובייקטים, התוצאה שנגרמת בשימוש זה במידה ונעשה נכון היא תמיד נעימה לעין ומחמיא מאוד למצולמים.

מה זה מבזקים חיצונים:

פלאשים שלא נאחזים במצלמה ונעמדים בדרך כלל על עמודי תאורה, התקשורת עם המצלמה נעשה על ידי שימוש בטריגרים כאשר אחד במבזק והאחר במצלמה, שימוש זה מאפשר להשתמש במספר מבזקים ובכך ליצור מספר מקורות או שונים ובכך ניתן להאיר בצורה מחושבת כל מקום שאנו רוצים, דוגמא לזה אתם תראו בזמן החופה כאשר צלם חתונות ממקם את המבזקים על עמודים ומפזר אותם ברחבה.

מי משתמש בזה:

כיום הרבה צלמי חתונות ובכלל כל צלם שמצלם אובייקט כמו צלם אופנה או צלם שעושה בוק בת מצווה למשל , צילומי טראש דה דרס ועוד.

בנוסף לזה שמשתמשים במבזקים חיצונים ניתן גם להלביש עליהם מתווכים למיניהם שכל מתווך נותן את האפקטיביות שלו כמו: סופט בוקס, מטריות סנופים, גרידים ועוד רבים וטובים ובכך ניתן ליצור את האור שאנו רוצים.

צלם חתונות נוהג להשתמש במבזקים חיצונים בצילומי חתן כלה בזמן החופה שכיום הרבה חופות נעשות בחוץ ובשעות החושך כך ששימוש במבזקים חיצונים היא כמעט הכרחית ויעיל בהרבה על שימוש בפלאש על המצלמה.

צילומים במבזקים חיצונים בשעת שמש חזקה:

כאשר צלם חתונות נאלץ לצלם זוג ביום שמשית חזקה יש לו את האפשרות לצלם באור טבעי ובכך יצא לא תוצאות לא מחמיאות בגלל הצלליות שנוצר בפנים, וגם בגלל הקונטרסטיות החזקה של השמש, במקרה זה ניתן להשתמש ברפלקטור בשביל לכסות צלליות או שימוש במבזקים, שימוש במבזקים בשעת שמש חזקה מאפשר לנו להשתמש במבזקים כאור מילוי ובכך להחשיך במקצת את הרקע וגם להעלים צלליות.

שימוש במבזקים באור נח:

כאן האפשרות בלהשתמש במבזקים לא תמיד נכונה שכן לפעמים האור הטבעי ייתן תוצאות טובות יותר, אך בכל זאת ניתן להוציא במבזקים חיצונים תוצאות מעולות, במקרים של אור נח ונעים ניתן להשתמש במבזקים כמקור אור נוסף כאשר השמש הוא המקור אור הראשי או להפך.

שימוש במבזקים בצילומי טראש דה דרס ובצילומי מודלים בזמן שקיעה:

בזמן השקיעה, שימוש במבזקים חיצונים יתנו אור מילוי יפה ובכך ניתן יהיה לתפוס גם את אור השקיעה וגם את האובייקט המצולם. עם לדוגמא זוג שמצטלם לצילומי טראש דה דרס או דוגמנית בצילומי אופנה, נערה בצילומי בוק בת מצווה והצילומים נעשים בזמן שקיעת השמש אז שימוש במבזקים יתנו מילוי יפה שיפצה על טווח הדינמי הקצר של המצלמה.

צילום בחושך:

המצבים שנכנסים לצילומים בחושך הם רבים, תמיד בצילומי טראש דה דרס הצילומים נמשכים עד לאחר השקיעה, ובמקרה של חתונות קורה הרבה שהצלם חתונות נגרר לצילומי החוץ בזמן החשיכה, אך כמובן יש גם מקרים שבהם צילומים בחושך הם מתוכננים. הפתרון להתמודדות בזמן צילומים בחושך: שימוש במבזק על המצלמה או במבזקים חיצונים שכן אור טבעי אין לנו לכן מבזקים חיצונים יתפקדו כאור לכל דבר.

לשימוש במבזקים חיצונים יש גם כמה חסרונות במיוחד לצלם חתונות. החיסרון הגדול ביותר לצלם חתונות זה החוסר גמישות בהתניידות והסרבול הרב בסחיבת ציוד זה, החיסרון זה נכון כאשר מדובר על זוג במהלך צילומי החוץ או בוק בת מצווה, אך כאשר מדובר על צילומי טראש דה דרס חיסרון זה קטן בגלל שבצילומי טראש דה דרס הם בדרך כלל במקום סטטי.