הנצפים ביותר

שומרים על הילדים

עכשיו, כאשר כל ערוצי החדשות מתמלאים להם בכתבות לגבי פרשת חטיפות ילדי תימן עולה גם המודעות לגבי כל נושא החטיפה, כאשר אם לא מדובר בעובדה כה מצערת וחסרת כל תקדים של חטיפה שנעשית בחסות גופים ממשלתיים ו/או בידיעתה כביכול, מדובר בחטיפה של ילדים על ידי אחד מבני הזוג ללא קבלת הרשאה של בן הזוג השני לכך.

עד אשר יתבררו הפרטים הלא פשוטים של חטיפת ילדים רבים מאוד מהוריהם שעלו מתימן בשנים המוקדמות של הקמת מדינת ישראל עולה לו בקרב עורך דין גירושין לא פעם העניין של חטיפת ילדים ומעלה סוגיות שאינן פשוטות גם בקרב בני זוג שבהם אחד מהשניים לקח את הילדים ללא כל הרשאה.

 

מה זה אומר לחטוף ילד?

אולי זה נשמע לא הגיוני כי אבא או אמא שלוקחים את הילד שלהם נחשבים למבצעים של חטיפה, שהרי הם ההורים של הילד הזה, אולם ישנם מקרים שמגדירים במפורש מתי מתחילה לקיחה של ילד להיחשב לחטיפה, ואולי אף לחטיפה שמסכנת את שלום הילד הזה.

בארץ ובכל רחבי העולם מכירים בעניין של חטיפת ילדים אל מדינה אחרת ולשם כך ישנן מדינות אשר חתומות של אמנת האג שלפיהן הן מחויבות לפי אמנה זו להחזיר את הילד החטוף במידה ואכן הוכח כי זוהי חטיפה ולא מקרה אחר שנועד להציל את האם והילד מפני התעללות או שההורה השני כלל לא פנה כנדרש לשם השבת הילד ולא פעל במסגרת הזמן ההגיונית להשבתו.

במקרים רבים בהם וקלים לעבור אל מיקום רחוק עד כדי מדינה אחרת חייבים להתייעץ עם עורך דין גירושין במקרים שטרם גירושין וכן במקרים שלאחר קיום גירושין והסדרי ראייה. כל אלה מונעים את המצב הלא נעים של הסגרת הורה לידי הרשויות בשל חטיפה ומקדמת את החיים הבריאים עבור המשמורן והילד בצורה הכי נכונה חוקית.