הנצפים ביותר

שאלות שצריך לשאול לפני בחירת טלית

קניית טלית נעשית על ידי רוב האנשים רק אחת לכמה שנים ורוב הזמן אנשים מסתדרים עם הטלית הישנה שלהם. הסיבות שמובילות אנשים בדרך כלל להחליף טלית היא התבלות מוגזמת או התלכלכות גדולה. לפעמים גם מחליפים לכבוד מאורע חשוב כמו חתונה ובר מצווה או לכבוד החג. בגלל זה הרבה פעמים אנשים מגיעים לחנות כאשר הם אינם יודעים בעצם איזו טלית הם רוצים. לרובם זן נראית משימה פשוטה בתכלית. הם מגיעים למוכר ומבקשים ממנו טלית ומופתעים לגלות שיש עשרות אפשרויות בקניית טלית. העובדה הזו יוצרת מצב שלפעמים אנשים יוצאים מן החנות כאשר ברשותם טלית שונה מזו שנוחה להם כי הם לא ידעו מה לבקש. במילים הבאות ננסה לתאר כמה מן השאלות הומדות לפנינו בעומדנו לבחור טלית.

  1. יש לקבל החלטה איזה גודל של טלית אנחנו מעוניינים. הכי טוב למדוד את הטלית שכבר יש לנו כדי לדעת את הגודל המדוייק שלה. המידות של טליתות הן שונות מהמידות הרגילות שאנחנו מכירים.

  2. יש שתי חברות עיקריות שמייצרות טליתות – משכן התכלת וטליתניה. שתי החברות מייצרות מוצרים דומים מאוד זה לזה והמחירים דומים. בכל זאת יש אנשים שמעדיפים חברה אחת על פני השניה.

  3. צבע הטלית הוא שאלה של בחירה אישית. הבחירה המסורתית לספרדים היא טלית עם פסים לבנים ולבני אשכנז היא טלית עם פסית שחורים, אולם ניתן לבחור גם כל צבע אחר. בכל מקרה מקיימים בכל צבע מצוות ציצית כהלכתה.

  4. ישנן טליתות מיוחדות כגון טליתות שפחות נופלות מהכתף – יש לתת את הדעת אם מעוניינים בטלית כזו או באחרת מהמיוחדות.

  5. הבחירה הקלאסית היא בטלית צמר, אבל יש גם טליתות מאקרילן וממשי.

  6. יש היום בשוק פתיל תכלת, שהוא נסיון לשחזר את הפתיל המקורי של התכלת שהשתמשו בו בזמן חזל ושעליו מצווה התורה.

  7. גם בין הפתילים הלבנים הרגילים ישנם פתילים שעשויים בעבודת יד וישנם כאלו שעשויים בעבודת מכונה, כאשר פתילי היד מהודרים יותר ויקרים יותר.