הנצפים ביותר

רעיונות לעיצוב מטבח נירוסטה

בחרתם לעצב מטבח נירוסטה? הנה כמה רעיונות וטיפים כיצד לעשות זאת נכון:

 

מטבח נירוסטה  

לא בכדי רובם המכריע של המטבחים התעשייתיים בוחרים במטבח נירוסטה- היתרונות שלו ברורות: הוא נח וקל לניקוי, הגייני במיוחד, אנטי חלודה, מתייבש במהירות ועמיד לאורך שנים (הרי ברור שאף אחד לא רוצה להחליף מטבח בתדירות גבוהה).  

 

מטבח על טהרת הנירוסטה

מטבח שכל כולו נירוסטה מתאים בעיקר למטבחים התעשייתיים שבראש העדיפות של המעצב שלהם הוא הפונקציונאליות ולאחריו המראה. המטרה של עיצוב של מטבח תעשייתי היא לא לגרום לנוכחים בו הרגשה של מקום עבודה מודרני.   

לעומת זאת כאשר ניגשים לעצב מטבח ביתי, אם נבחר במטבח שעשוי כולו מנירוסטה תיווצר תחושת קור וניקור מתכתי מסוים שלא מתאימה לתחושה שנרצה להעביר לנוכח בו שהיא תחושת חמימות ביתית. אי לכך, בעיצוב המטבח הביתי כדאי מאוד לשלב בין שלל מוצרי הנירוסטה שקיימים לבין חומרי גלם נוספים, למראה חם יותר אך גם מודרני ומתוחכם. שילוב נכון יביא לתוצאה של סטייל ופרקטיות.

 

מוצרי נירוסטה שניתן לשלב בעיצוב המטבח

משטח עבודה מנירוסטה, כיור מנירוסטה וחיפוי מנירוסטה –.משטח עבודה, כיור וחיפוי מנירוסטה יכול להתחבר לכדי סט עיצובי אחד וליצור מראה מושלם אומנם, אך, את שאר הפריטים במטבח נבחר מחומרי גלם אחרים כגון עץ ושיש. אפשרות נוספת, שילוב בין משטח עבודה, כיור וידיות לארונות מנירוסטה לבין לוחות חיפוי לקירות מזכוכית (ניתן עם הדפס או בלי הדפס) או חיפוי קיר משיש- השילוב בין הנירוסטה לבין הזכוכית או השיש יביא לאפקט עיצובי הרמוני ומרשים.

מעקות מנירוסטה- ידוע שמעקות נירוסטה בעלי מראה אלגנטי ומודרני אשר משדרג את העיצוב של הבית והמטבח. עוד פתרון עיצובי ופרקטי מנירוסטה במטבח הוא מעקה שמגיע לא כמו במראה הקלאסי שלו אלא כמעקה בנוי בצורת פסים מקבילים כאשר בין פס לפס רווח דק- עיצוב כזה יכול להחליף קיר גבס משעמם ולהוות מעין חיץ בין חלל המטבח לחלל הצמוד לו.

ארונות מטבח נירוסטה- בחירת ארונות נירוסטה למטבח היא בחירה חכמה מבחינה עיצובית מאחר ויש בה אמירה של תחכום, עתידנות ומודרניות והיא גם בחירה חכמה מבחינה פרקטית מאחר והארונות יישמרו לאורך זמן, לא יתלכלכו בקלות וניתנות לניקוי בקלות. לפי אותו עקרון עיצובי, מובן שבחירה בארונות נירוסטה מחייבת אותנו לבחור במשטחי עבודה משיש או אבן או עץ, לעומת זאת ניתן גם להוסיף למטבח כזה שולחן מנירוסטה או אי משיש או אבן או עץ עם גימור עליון מנירוסטה.

 לסיכום

במידה ומדובר במטבח תעשייתי- מטבח על שכולו עשוי נירוסטה הוא המטבח המושלם מבחינה עיצובית ופרקטית. לעומת זאת כשמדובר במטבח ביתי – עקרון העל שצריך להנחות אותנו הוא שילוב בין נירוסטה לחומרי גלם אחרים אשר ממצים הן את התכונות הפרקטיות של הנירוסטה והן את המראה המיוחד של הנירוסטה ובמקביל לא מאבדים את התחושות שאותם נרצה להשיג בעיצוב ביתי (דוגמת חמימות, תחכום, מטבח מודרני).