הנצפים ביותר

רישום פטנטים של אפליקציות ותוכנות

בשנים האחרונות ישנה תנופה של פיתוח בתחום האפליקציות והתוכנות, רישום פטנטים על אפליקציות הפך פופולרי. יותר ויותר אפליקציות יוצאות אל השוק והמפתחים שלהן מבקשים להגן על עבודתם הקשה ועל הנכס שלהם מפני המתחרים.

בין הסגל המקצועי בתחום הפטנטים ישנו ויכוח האם ניתן לרשום פטנט על תוכנה, יש הטוענים כי רישום פטנט על תוכנה רצוי ונכון, בעוד אחרים טוענים כי בעל התוכנה נהנה מהגנה של חוק זכויות יוצרים ואין לו כל צורך בהגנה של רישום פטנט. בעלי הניסיון בתחום מקווים כי משרד הפטנטים בישראל יצעד בעקבות משרד הפטנטים האמריקאי בו קל הרבה יותר לאשר רישומי פטנטים על אפליקציות ותוכנות.

כיצד מתחילים את התהליך?

אנו מקבלים בכל יום מספר פניות של יזמים עם רעיון לפטנט, בשלב הראשוני נסייע באמצעות צוות טכני בתכנון הרעיון והגדרת ההמצאה, התכניות יוגשו אל עורך פטנטים מנוסה שיוכל להעריך את פוטנציאל הרווח הטמון בהמצאה וימליץ האם כדאי להגיש את הפטנט לאישור. לכל אורך הדרך תוכלו לקבל סיוע טכני ושירותי ייעוץ מהעורך.

למה כדאי לרשום פטנט?

רישום פטנטים הוא זה שמעניק לך קניין רוחני, באמצעות הרישום הפטנט מוגן ואין למתחרים כל אפשרות לעשות בו שימוש ללא קבלת אישור הבעלים. עליכם למהר להגיש פטנטים לרישום בכדי למנוע מקרים בהם אדם אחר יקדים אתכם, פטנטים חדשים מוגשים בכל יום לאישור, אם תמתינו עוד כמה ימים ייתכן ויהיה זה מאוחר מידי. יתר על כן, תהליך הרישום דורש זמן, הקדימו להתחיל את התהליך ותוכלו לקבל את האישור הנכסף מהר יותר. שימו לב, במהלך ההמתנה לאישור הפטנט תוכלו להמשיך להשקיע בפיתוח, לגייס משקיעים ולהרחיב את הפעילות לתחומים נוספים. רישום פטנט הוא צעד חשוב בדרך להצלחה, אך הדרך עודה ארוכה ומלאה באתגרים.Â