הנצפים ביותר

רואה חשבון – האם הניסיון משחק תפקיד?

רואה חשבון הוא מקצוע אשר הילת יוקרה מקיפה את הלומדים אותו. אנשים רבים מזלזלים באדם העומד מולם מאחר והוא נראה להם שמן/נמוך/טיפש או כל חיסרון אחר, אך כאשר הם שומעים שהוא רואה חשבון ניתן לראות את ההפתעה אצלם בעיניים. ההערכה שיש למקצוע זה נובעת מהעיסוק במספרים שאינו חביב על רוב האוכלוסייה, אך גם מהעובדה כי לרואי חשבון יש כוח רב בידיים ואת היכולת להשתמש בו לאיזה כיוון שעליו יחליטו. רואה חשבון מומחה בתפקידו ינסה לנצל את יכולותיו כדי לשפר את מעמדו של הלקוח מול רשות המיסים ולמזער את התשלום אותו הוא יידרש לתת בסוף שנת המס. לעומתו יש רואי חשבון שמתייחסים באדישות ללקוחות ואינם מעוניינים בטובתם כלל. נשאלת השאלה הגדולה, מה מבדיל אלו לאלו? התשובה טמונה בניסיון וניתן גם להוכיח זאת.

רואה חשבון – הניסיון עושה את ההבדל

התמחויות שונות
רואה חשבון המסיים את לימודיו וניגש להתמחות עושה אותה בתחום אחד. את אותו תחום הוא יוכל לשרוק מתוך שינה בתום ההתמחות, אך מה לגבי שאר התחומים הקשורים למקצוע? בהם רק הניסיון יתרום לו ותוך כדי העבודה הוא יוכל להתמחות גם בהם. מסיבה זו רואה חשבון בעל ניסיון יכול להיות בחירה מוצלחת יותר. הניסיון העניק לו התמחויות שונות אשר יוכלו לתת מענה בתחומים נרחבים לעסק אשר לו מגוון אגפים וצרכים משתנים.

תרגילים והתחכמויות
בתחום של גביית מיסים וצורך לשלם ברור לכולם שיש שני צדדים למערכה. מן הצד האחד ניצבת רשות המיסים המעוניינת לגבות כמה שיותר מכל בעל עסק הבא בשעריה. מן הצד השני ניצב הלקוח ואיתו המגן האנושי – רואה החשבון. המשימה המוטלת על המגנים היא להוריד את התשלום למינימום האפשרי ולנסות ולהפחית את המיסים אותם יידרש בעל העסק לשלם. רואה חשבון טרי ינסה להימנע ממלחמות כמה שיותר וישכנע את הלקוח לשלם את כל הנדרש ללא עוררין ובדיקות נוספות. לעומתו, רואה חשבון בעל ניסיון יידע לשלוף מהשרוול את כל התרגילים וההתחכמויות החוקיים אותם ניתן לבצע. באמצעים אלו הוא יוכל לעיתים להפחית את התשלומים בעשרות אחוזים.

הכרת תקדימים
כמו בכל תחום הקשור לענייני חוק ומשפט, חשוב להכיר את התקדימים שקרו בכל נושא ונושא. רואה חשבון בעל ניסיון יכול לתת מענה שכזה ולהכיר את פסקי הדין ואישורי המיסים שקדמו לשנה זו מאחר והוא נכח בהם בעצמו. רואה חשבון טרי עלול להסתבך מעט עם התקדימים מאחר והמקום היחיד בו הוא יתקל בהם יהיה ספר התקדימים ותו לא.

בגרות
רבים עלולים לזלזל בערך הבגרות, אך שוק העבודה מוכיח אחרת. רואי חשבון משתבחים ככל שהשנים עוברות והם צוברים ניסיון חיים ויכולת עמידה ביעדים אותה לא ניתן למצוא אצל רוב המתחילים. רק כאשר ניתן להסתכל על עסק מפרספקטיבה של שנים ארוכות ולהסביר בדיוק היכן הוא עומד בעניין התשלומים, ניתן לומר שרואה החשבון בוגר ומתאים למקצוע סופית.