הנצפים ביותר

קניית דומיין לאתר

סיימתם לבנות את אתר האינטרנט ועכשיו אתם צריכים לרכוש דומיין לאתר. הנה כמה דברים בנושא שהרבה בעלי אתרים מתלבטים לגביהם, וטיפים שיעזרו לכם לבצע קניית דומיין בצורה הנכונה.

תהליך של בניית אתר אינטרנט הוא תהליך ארוך, אבל לא מורכב כל כך אם אתם יודעים איך לעשות את זה או מוכנים לשלם למתכנת שיעשה את העבודה. מה שכן מורכב הוא ההחלטה לגבי קניית דומיין לאתר, מכיוון שזו הכתובת שתהיה מזוהה עם האתר כל חייו ולכן יש לא מעט התלבטויות ודברים שכדאי לקחת בחשבון.

מרבית האנשים מתלבטים לגבי נושאים האלו:

  • כמה לשלם על הדומיין?
  • איזה שם כדאי לבחור?
  • איזו סיומת תתאים לאתר?
  • האם לרכוש סיומות נוספות?

במבט חטוף נראה כי התשובות לשאלות אלה ואחרות הן ברורות מאליהן, אך למעשה הדברים הרבה יותר מורכבים ממה שזה נדמה לכם.

נתחיל עם השם לאתר. בעניין זה, קניית דומיין יכולה להתבצע בשתי אופציות- אופציה אחת היא לבחור דומיין עם שם זהה לשם האתר. במידה והשם הזה תפוס, האופציה השנייה היא לרכוש דומיין ששמו משקף את הנושא או התחום שבו עוסק האתר, אך גם במקרה זה לרוב השמות הטובים ביותר שמתאימים כבר נרכשו על ידי אנשים אחרים.

מבחינת התשלום על רישום דומיין לאתר האינטרנט, המחירים עבור כל דומיין משתנים בהתאם לפופולאריות שלו או ל”חוזק” שלו. לצורך הדוגמא, בעל אתר של חנות פרחים שירצה לפנות לקהל הישראלי וירצה רישום דומיין ששמו “flowers” עם סיומת co.il סביר להניח שיצטרך לשלם הרבה מאוד כסף מדי שנה עבור הדומיין הזה, וזה במקרה שהדומיין עוד לא נרכש על ידי אדם אחר.

וכעת הגענו לנושא הסיומת של הדומיין. בעת קניית דומיין צריך להתייחס לקהל היעד אליו מכוונים את האתר. אם קהל היעד הוא ישראלי, ובפרט כאשר מדובר באתר מסחרי, רצוי שהסיומת תהיה co.il. במידה ורוצים לפנות לציבור הגלובלי, אפשר לבחור סיומת com.

אתרים שבהם ניתן לבצע רישום דומיין בדרך כלל מציעים גם חבילות מיוחדות שכוללות את הדומיין הנבחר שלכם עם הסיומת שבחרתם יחד עם השם הנבחר שלכם בסיומות אחרות. לא תמיד זה כדאי, אך זה כן משתלם במידה ושם הדומיין שאתם רוצים לרכוש הוא פופולארי מאוד. אם במקרה הדומיין הזה זמין וסביר להניח שיהיה מבוקש מאוד בהמשך, בהחלט כדאי לכם “לתפוס” את הסיומות הנפוצות ביותר כדי שאתרים מתחרים לא ייהנו מהקלדה לא נכונה של גולשים שבכלל רצו להגיע לאתר שלכם אך הכניסו למשל com במקום co.il.

לסיום, אם אתם לא מבינים בתהליך של קניית דומיין ושיוך שלו לאתר, כדאי לכם להיעזר בחברות מקצועיות המציעות את השירות.

פורסם על ידי עידן שלומן, מומחה לקידום אורגני ושיפור נראות במנועי חיפוש. שותף בחברת Signup קידום אתרים.