הנצפים ביותר

קייט סרפינג – הספורט הימי לכל גיל בלי קשר לתרגיל

הספורט הימי שמשגע את כולם, בלי קשר לגיל מתאים לצעירים ולצעירים ברוחם בעלי כושר גופני בינוני ומעלה, לספורט הזה קוראים קייט סרפינג. יתרונות קייט סרפינג שאין צורך בידע מיוחד, קורס קצר ויוצאים לים. השילוב של כושר גופני, נוף הים והנאה משובחת עושה טוב לגוף ולנפש.

 

כמה זמן צריך ללמוד לגלוש על קייט סרפינג?

כאמור קייט סרפינג מתאים למניפה רחבה של גילאים החל מגיל 12 – 13 כאשר בעצם אין מגבלה, כל עוד יש לכם כושר גופני בסיסי ( שכמובן הולך להתפתח ככל שתגלשו יותר) כך תצברו ניסיון רב יותר, בפועל גם קורס קצר של בסיס הגלישה וההתנהלות עם גלשן קייט סרפינג מספיקה. כמובן שיש יתרון לצעירים שככל שתקדימו את הלמידה של גלישת קייט סרפינג כך תצברו נסיות עשיר יותר. למעשה כאן מתאים מאוד המשפט “אין חכם כבעל ניסיון” ככל שתתנסו יותר כך תצברו יותר יכולות.

 

מעבר לגלשן הא יש ציוד נוסף שצריך?

התשובה היא כן, כאמור גלישת קייט סרפינג מתבצעת בים וכמו כל ספורט ובמיוחד בים יש להקפיד על ציוד מתאים. הציוד הבסיסי שמשמש את גולשי הקייט סרפינג כולל ראשית כל את הקייט עצמו שהוא כמו גלשן גלים רק קטן יותר, מצנח או בשמו העממי “עפיפון”, חגורת טרפז – הרתמה שמחברים לגוף באזור החזה. ציוד נלווה כולל חליפה תרמית לתקופות הקרות יותר, נעליים תרמיות, תיקי גב ייעודיים ועוד מגוון רחב של תוספות.

 

האם כל קייט סרפינג מתאים לכולם?

התשובה היא לא, מכיוון שכל אדם הינו בעל מבנה גוף ומשקל שונה כך גם הקייט סרפינג, ישנם גדלים ומידות שניתן להתאימם אלינו. גודל הגלשן, רוחב המפרש, אורך הכבלים וגודל מוט ההיגוי כל אלו יחד יאפשרו חוויה מושלת רק אם יהיו בהתאמה אלינו. הציוד לקייט סרפינג בכללו הינו יקר לרכישה וניתן להשכרה, אולם אם תחליטו לקחת את הספורט ברצינות עדיף שתרכשו ציוד משלכם שיותאם בדיוק. על ידי אימונים וניסיון תוכלו ליהנות ולהתפתח ולהתקדם בתחום הקייט סרפינג.