הנצפים ביותר

קורס עזרה ראשונה לכולם

כאשר אנו שומעים את הביטוי עזרה ראשונה ישר אנו מקשרים זאת לפציעה, פגיעה, תאונה או בדומה לזה. ואכן ההקשר הזה הוא נכון, אולם כדי להבין את ההקשר עלינו לעבור קורס עזרה ראשונה. אמנם זה נשמע כמו ללמוד רפואה אולם ממש לא כך, קורס עזרה ראשונה מאפשר לנו ללמוד יסודות למצבי חירום.

 

מה זה בעצם קורס עזרה ראשונה בסיסי?

קורס עזרה ראשונה אינו כפי שחושבים לימוד ארוך שנים עם התמחות בסופו, הוא למעשה קורס קצר בן 4 שעות. מהלך הקורס מכיל יסודות בסיסיים למענה בעת חירום. אולם הרבה מעבר לכך קורס עזרה ראשונה מלמד אותנו כיצד להימנע או למנוע את אותם מצבי חירום. בזכות קורס עזרה ראשונה נוכל ליצור הפיכה של מצב חירום ממוות לחיים.

 

מה כולל קורס עזרה ראשונה בסיסי?

קורס עזרה ראשונה כולל נושאים עיקריים שמטרתם למנוע מצב של מוות. כאשר אדם נדרש לעזרה ראשונה כנראה הוא נפגע בצורה שיכולה לסכן את חייו, אין הכוונה לסריטה אלה למצבי חירום אמיתיים.

הנושאים הנלמדים בקורס עזרה ראשונה מפורטים להלן:

1 – התנהלות במצב של חוסר הכרה – בפרק זה לומדים את דרכי ההתמודדות עם פגוע מחוסר הכרה

2 – החייאה בסיסית – יסודות ההחייאה במבוגרים הינם פרק הנלמד בקורס עזרה ראשונה בסיסי

3 – תרגול החייאה – בחלק זה של קורס עזרה ראשונה אנו נלמד כיצד ליישם את חוקי ההחייאה שנלמדו.

4 – השתנקות – בפרק זה לומדים את דרכי הטיפול באדם שמשתנק או נחנק, איתור הגוף הזר שחוסם את דרכי הנשימה והסרתם בבטחה.

5 – טיפול בכוויות – אחת הפגיעות הנפוצות במצב של תאונות דרכים היא כוויות בקורס עזרה ראשונה נלמד כיצד לסווג את סוג הכוויה וכיצד לתת טיפול ראשוני.

 

לסיכום אנו מבינים כי קורס עזרה ראשונה הוא זה שיעשה את ההבדל במקרה חירום. בעזרת לימוד של כמה שעות נוכל להציל חיים. חשבו לכל אחד לעבור קורס עזרה ראשונה, ויותר מכך גם להתמחות בתחום העיסוק שלו.