הנצפים ביותר

קורס חשבי שכר- מה הפוקוס?

לא משנה אם מדובר על עסק קטן או גדול, תמיד יש צורך באנשים שידעו לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר, הביקוש הרב ביותר הוא למנהל חשבונות מוסמךחשב שכר בכיר שיטפל במשכורות העובדים ורואה חשבון שידע לבצע ביאורים ולעבור על מאזניה של החברה.

קורס חשבי שכר- מה הפוקוס?

אנו היום נתמקד באחד התפקידים בעלי האחריות הגבוהה ביותר- חשב שכר. תלוש המשכורת החודשים מגיע אלינו בסוף החודש וללא ספק ניתן לומר כי היא תופשת מקום של כבוד בכל הקשור להתנהלות הכספים שלנו, מי שאחראי על תלוש המשכורת ועל הנתונים הנראים על גבי התלוש יהיה לא אחר מחשב השכר של מקום העבודה שבו אנו עובדים. חשב שכר מחשב את סכום הכסף המופרש לחשבוננו וסכום הכסף המופרש לקופת הגמל, ביטוח לאומי, מס הכנסה ובאופן כללי לכל הניכויים שיתבצעו מהמשכורת החודשית שלנו.

אנו מדברים על תפקיד בעל אחריות רבה מאחר ורשות המיסים מצפה להתאמה מלאה בין ההכנסה החודשית לבין הסכום שאמור להתנכות לטובתה כל חודש, כאשר אין התאמה מלאה כאמור מדובר בטעות שעלולה להביא לעבירה פלילית. חשב שכר יחשב בין היתר תשלום ברוטו מצטבר למס רגיל, ערך נקודות זיכוי, תשלום לביטוח לאומי, ביטוח בריאות ותשלום נטו שיכנס לאחר כל הניכויים לחשבון הבנק שלנו בסוף חודש העבודה.

אם כן, מדובר באחריות רבה שמוטלת על חשב שכר, בעקבות כך יש צורך בבקיאות רבה בכל הקשור לתלוש המשכורת ולתשלומי מיסים וניכויים המתבצעים על ידי חשב שכר. המידע הרב וההכשרה ניתנים על ידי המכללות שמכשירות בכל שנה מאות חשבי שכר בתקופה של לא יותר מחצי שנה של קורס שבמהלכו ניתן לקבל אינפורמציה רבה בכל הקשור לניהול כספים ותלושי משכורת של עובדים בתוך פירמה, החומר המועבר במהלך הקורס הינו חומר עיוני רב המועבר על ידי מומחים מתחום השכר.