הנצפים ביותר

קונים מה שחייבים?

חרדים הם אנשים שמבינים את הערך של השקל ויודעים בצורה הכי טובה כיצד להוציא את המקסימום מהכסף שנכנס אל החשבון והשטח שבו הם מתגוררים. הרבה מזה נובע מאותו אורח חיים דתי חרדי אשר שם בצד את הדגש על כל מה שחומרי ומעבירו אל כל מה שמסייע לדבוק בהלך רוח רוחני שעבורו יש לפעול בצורה מאוד מסוימת. כל מגזר לפי הדגשים שהרב מעביר אל אנשי הקהילה שבה הוא פועל.

יחד עם זאת ניתן לראות עם השנים החולפות כיצד הסיכה הזו שהייתה עם נטייה מאוד ברורה לכל מה שרוחני לזוז יותר ויותר אל עבר הצד הנגדי שבו יש גם נוכחות לבחירה של דברים שהם מן העולם החומרי. האם זה אומר כי קהל הקונים החרדי נעשה בזבזן? כלל וכלל לא, אלא שעבור הנטייה ההולכת וגדלה צריכים פרסום במגזר החרדי על מנת לשוות את התמונה הנכונה למעגל לקוחות שלמרות הכל גדל לו.

 

שינויים בהרגלי הצריכה

משק בית זקוק להכנסה. זה לא משנה עד כמה המדינה תומכת במגזר החרדי, עד כמה המגזר מנסה לחסוך על ידי כל מיני פתרונות שהקהילה מספקת לאנשים שחיים בתוכה, החל מתרומות ועד לקבוצות של רכישה חכמה של קומפלקס מגורים שלם במחירים זולים בצורה ניכרת. יוקר המחיה עושה את שלו והפנייה אל עבר מקומות של עבודה שיכולים לספק את הדרישה מגדילה את ההכנסה החודשית ומעלה את הפיתויים שנמצאים בסביבה לכאלה שיותר חודרים את המעטה העבה של הקהילה החרדית.

לא קנייה בזבנית, אלא דגשים לגבי דברים שיכולים לסייע באורח חיים מודרני שבו שני ההורים שנמצאים מחוץ לבית והילדים עדיין נמצאים במספרים גבוהים עם עלויות של גידול שנעשות גבוהות כל הזמן, ופרסום במגזר החרדי הוא כזה שמפנה את תשומת הלב אל עבר המקומות הנכונים לצרכים המשתנים הללו.