הנצפים ביותר

קבלת כסאות גלגלים ממונעים ממשרד הבריאות

קיימים מקרים בהם משרד הבריאות משתתף במימון של כסאות גלגלים ממונעים לשימוש אישי. כסא גלגלים ממונע הוא כסא אותו ניתן להפעיל באופן עצמאי בעזרת מערכת הפעלה ידידותית למשתמש. כסאות גלגלים ממונעים מתבססים על מערכת הנעה חשמלית הממוקמת בגוף הכסא ומשמשת בסיס לפעולתו. ללא פעילות תקינה של מערכת זו הכסא לא יוכל לפעול, נציין כי כסאות גלגלים ממונעים לא ניתן יהיה להפוך לכסאות גלגלים רגילים תוך הסרת המערכת.

שימושים של כסאות גלגלים ממונעים הם למטרת ניידות בתוך הבית, מקום העבודה, מרכזי לימודים, סביבת המגורים הקרובה. המהירות המקסימלית של כסאות גלגלים ממונעים היא כ-6 קמ”ש.

איך מגישים את הבקשה?

בקשות להשתתפות במימון של כסאות גלגלים ממונעים יש להגיש אל לשכת הבריאות, המחלקה המטפלת תהיה המחלקה לטיפול במקרים של מחלות ממושכות או המחלקה לשיקום. כדאי לדעת, הליך אישור והתאמה של כסר גלגלים ממונע הוא הליך מורכב הדורש המתנה, האישור אינו מיידי ואף אינו מהיר.

בכדי לזרז את הטיפול בבקשה נמליץ על הגשת כל המסמכים הרפואיים הדרושים בצורה ברורה ומפורטת ככל האפשר. ככל שתגישו מידע מפורט וברור יותר כך משך הטיפול בבקשה יהיה קצר יותר. חשוב לזכור כי כסאות גלגלים ממונעים מותאמים באופן אישי, דווקא במקרים בהם המצב הרפואי מורכב יותר תהליך האישור ובדיקת הבקשה יהיה ממושך יותר.

מי יוכל לקבל סיוע?

משרד הבריאות מאשר קבלת כסאות גלגלים ממונעים במקרים של מוגבלות פיזית בהתאם לקריטריונים הבאים. על המוגבלות הפיזית לבוא לידי ביטוי בפגעה בכל 4 הגפיים תוך ריתוק תמידי לכסא גלגלים. כמו כן, יש להוכיח כי כושר התפקוד של האדם המוגבל בביתו אינה מאפשרת הפעלה של כסא גלגלים רגיל ידני. הבקשה תאושר לאחר בדיקה של גורמים מוסמכים וכאשר גילו של האדם אינו עולה על 70 שנה.

Â