הנצפים ביותר

צמחים ותבלינים לנשים שבינינו

כל היום רצה, עובדת, מבשלת, מלבישה, מחתלת ומקשיבה….
ממש לא קל להיות אישה- הורמונים, עצבים, לחצים, ילדים, מערכת יחסים….
זה הזמן להכיר ולפגוש בתבלינים והצמחים המיועדים רק לך,
כל צמחי המרפא והתבלינים מתאגדים יחדיו במטרה אחת-
לעשות לך את החיים קלים יותר.

שיח אברהם= שיח האישה-
על מקור השם ישנן מספר השערות: יש הטוענים כי הוא השיח בו נאחז האיל בקרניו, בסיפור עקדת יצחק ויש הסבורים כי שרה, אשתו של אברהם, שהייתה עקרה, הצליחה ללדת בעקבות השימוש בצמח, שלפי הרפואה העממית, יש בו חומרים המווסתים את פעילות הורמוני המין, או מהווים להם תחליף.

שיח אברהם נקרא גם שיח האישה מכיוון שמסייע לנשים בתופעות הורמונליות שונות: מטפל בתסמונת קדם-וסתית ומסייע במיתון תסמינים שונים לקראת המחזור ולמיתון כאב בזמן הביוץ, מגביר ייצור חלב בקרב נשים מניקות. כל זאת הודות לחומר נדיף המצוי בצמח ומשפיע על ההיפופיזה במוח וגורם לייצור הורמונים המורידים את רמת הפרולקטין בדם, מטפל במחזור לא סדיר, צמח פרוגסטרוני.

שיח אברהם משמר רמה תקינה של פרוגסטרון בגופן של הצורכות אותו ובכך עשוי לסייע בפתרון בעיות פוריות בקרב נשים הסובלות מחוסר איזון הורמונלי ו/או העדר ביוץ. מסייע לטיפול בתסמיני גיל המעבר, ובייחוד בגלי חום. יכול לסייע בדחיית הופעת תופעות גיל המעבר בכמה חודשים עד שנים. מחזק ליבידו נשי ומחליש ליבידו גברי.
השימוש הוא בפירותיו של השיח. יש להרתיח את הפירות ושלשתות את החליטה או ע”י לעיסת כחמישה עד עשרה פֵּרות יבשים מהשיח בבוקר ובערב, לפני הארוחה, ולאחר מכן שתו כוס מים.

דימאנה
צמח המכיל עלים ובהם כמעט 1% שמן נדיף אשר מעניק לעלים את ריחם וטעמם המיוחד.. הדמיאנה ידועה כמעוררת תשוקה מינית מחזקת את הגוף באופן כללי. האחראי לכך הוא התימול, חומר אנטיספטי מחזק, ממריץ, משתן, ומשמש כמשלשל קל. כמו כן משמשת הדמיאנה לטיפול בדיכאון מתון המשולב בתשישות עצבים, מסייעת למניעת פליטה מוקדמת, אין אונות, בעיות גניקולוגיות, כאבי מחזור, איחור במחזור, כאבי-ראש בזמן מחזור, חיטוי מערכת השתן, טיפול בדלקות בדרכי השתן, בעיות בתפקוד המיני ואימפוטנציה.
הרתיחו 1–2 גרמים של שורש יבש עם כוס מים, למשך עשר דקות, סננו ושתו.

ויטניה משכרת
שורש הצמח משפר תפקודים פיזיולוגים שונים בגוף. צמח התומך בעומס ובמתח פיזי ונפשי לאורך זמן, משפיע דרך האדרנל, מגביר חשק ואון, תומך במערכת העצבים ומחזק אותה, נוגד חרדה, מחיה ומשפר את תפקוד מערכת הרבייה הנשית, מעשיר את הדם, מעלה רמות המוגלובין, משפר את ספירת תאי הדם האדומים, מגן על הכבד, מוריד כולסטרול, תומך במערכת החיסון, אנטיביוטי, מרגיע ומשכך כאבים ואף מעלה את רמת המלנין בשיער ובציפורניים. במינון נמוך צמח זה ממריץ, במינון גבוה הוא מרגיע. ויטניה מחזקת את הפעילות ההורמונלית של הגבר, מגבירה את זרימת הדם לאגן ומחזירה עטרה ליושנה…
הרתיחו 1–2 גרמים של שורש יבש עם כוס מים, למשך עשר דקות, סננו ושתו.

עלי פטל
עלים המומלצים בחודש האחרון להריון, לקראת הלידה. בעלים נמצא חומר הנקרא טאנינים, המכווץ תאים ומשפיע על ויסות שריר הרחם. עלי הפטל נחשבים כמקדמי לידה קלה על ידי איזון שריר הרחם, התכוצות חזקה בזמן ציר ומנוחה מלאה בין הצירים.
עלי הפטל אינם מזרזים את סיום תהליך ההריון אלא משפיעים על צירי הלידה לכשהם מגיעים.
יש להשרות כף מעלי הפטל אחת ליום עם כוס מים רותחים למשך 5 דק, לסנן ולשתות.

סרפד
הסרפד מחזק את פעילות מחזור הדם ומסייע בהגברת ייצור החלב באמהות מניקות. הסרפד מכיל שילוב שפע של ויטמינים ומינרלים, רמת ברזל גבוהה, חיזוק מחזור הדם והשפעתו המשַתנת- כל אלו הופכים את הסרפד לאחד הצמחים החשובים בתהליכי ניקוי הגוף ושיקומו.
יש להשרות כפית מעלי הסרפד בכוס מים רותחים למשך 5 דק, לסנן ולשתות את החליטה לטיפול באנמיה, טיפול במחסור בברזל ולחוסר מינרלים עם עייפות וחיוורון. כמו כן החליטה טובה להקל על דימום ויסתי כבד.

תערובת לחשק ואון (חליטת ויאגרה)-
מכילה את הצמחים השונים במינון ובשילוב הנכון כך שמסייעים הן למערכות הנשיות והן למערכות הגבריות, מעודדים זרימת דם פריפריאלית, משפרים את החשק המיני לנשים ולגברים. את התערובת יש להשרות כ- 10 דק’ במים רותחים ולשתות יחד עם בן/בת הזוג- לאחר כשעה ניתן להתחיל להבחין בהשלכות.

תערובת לפוריות האישה
תערובת המבוססת על תורתו של הרמב”ם ומשלבת צמחים המסייעים בבעיות פוריות. צמחים אלו עוזרים לפוריות ולחיזוק הגוף והכנתו להפריה.
התערובת מכילה: אניס, שומר, קימל, כמון, קצח, שומשום, כוסברה, פיסטוקים, פשתה, שיח אברהם, שקדים, מרווה והל.
השימוש בתערובת הוא ע”י טחינתה ואכילת 2 כפות ליום בסלט, גבינה, ביוגורט וכד’. רצוי במקביל גם לחלוט זעפרן ולשתות..

לנשים הסובלות מחוסר איזון הורמונלי
לעיתים גוף הנשים סובל מעליות וירידות הורמונאליות ולכן מומלץ לא להישאר אדישים ולהיות מודעים לבעיה ולהשלכותיה ולפתרונות הקיימים. אכילת כפית שומר, אניס או גרגירי שיח אברהם פעם ביום על ידי הוספתם למאכלים שונים, מסייעת לנשים הסובלות מעלייה במשקל בגיל המעבר עקב שינויים הורמונאליים, גלי חום, תופעות של סיום המחזור…

לנשים הסובלות מכאבי ראש ומיגרנות
הצמח הייעודי לתופעה הוא בן-חרצית. בשנים האחרונות מחקרים רבים הראו את יעילותו בטיפול במיגרנה, כאבי ראש ודלקות מפרקים, בנוסף הצמח מעכב הפרשת סרטונין מטסיות וחלבונים מתאים לבנים, לסרטונין תפקיד עיקרי בעידוד תהליכי המיגרנה.
הצמח מסייע להפרעות במערכת הרבייה הנשית, בעיות במחזור החודשי, חום גבוה וברפואה המסורתית השתמשו בו למצבי דיכאון. הצמח אסור לשימוש לנשים בהריון.

לנשים הסובלות מדיכאון וחרדה
מומלץ על ערבוב צמחים המחזקים את מערכת העצבים, מזרימים דם למוח, מחזקים את מערכת החיסון ומחזקים את בלוטת האדרנל: צמחים כמו וורבנה רפואית, לואיזה, טיליה, לבדנר, ג’ינסינג’, סקוטילריה, לאונרוס (חליטה נגד חרדות ודיכאון). התערובת מסייעת בהתמודדות עם דיכאון, חרדות ולחצים. טובה לשימוש בזמן חולשות כלליות, דיכאון, כאבי ראש, מחשבות טורדניות.
לסיכום נציין שהמלצתו היא לשמור בבית את הצמחים הללו לשעת הצורך,
השימוש הוא פשוט וההשפעה יכולה להפוך את עולמך על קנקנו…

בברכת רפואה שלמה,
צוות חוות דרך התבלינים

http://derech-hatavlinim.co.il