הנצפים ביותר

צלם טוב נמדד ע”י העבודות שלו

בשנים האחרונות התפתחה מגמה של צילומי משפחה בסטודיו על יד צלם מקצועי, למרות שבארה”ב צילום משפחה בסטודיו הוא עניין נפוץ וטריוויאלי, ולמעשה כל משפחה בשלב כזה או אחר נגישים לצלם מקצועי לצילום המשפחה, בארץ הנושא פחות נפוץ ורק לאחרונה החל לתפוס תאוצה, צילום מקצועי בסטודיו איננו עניין כה יקר, ומשפחה ממוצעת המעוניינת בצילום איכותי של הילדים ועצמם בהחלט יכולה לעמוד בהוצאה.

הצילום הנפוץ ביותר הוא צילומי הריון, נשים רבות רצות להנציח את הבטן ההריונית ולתעד את התקופה המיוחדת הזו בחייהם, בנוסף לצילומי הריון גם צילום תינוקות או צילום ניו-בורן הוא עניין פופולארי, ואם אתם מעוניינים בתיעוד התוצאה יותר מתיעוד התהליך צילום תינוקות הוא בשבילכם, הרי כל הורה טרי וגם הורה לא טרי מצלם כל תזוזה, פיהוק ונשימה של העולל החדש, אנו כה מוקסמים ממנו וממה שהוא עושה שאנחנו פשוט לא מצליחים להניח את המצלמה, אבל רובנו לא ממש מצליחים להוציא תמונות מאוד מוצלחות וברוב התמונות התינוק היפה שלנו יוצא קצת פחות יפה. הסיבה לכך היא שהזווית והתאורה בצילום חובבני איננו מחמיא לתינוק כמו שהוא לא מחמיא לכל צילום אחר.

אדם שהוא צלם לא מנוסה יתקשה להוציא תמונה עוצרת נשימה ומיוחדת מבחינה של זווית נכונה ותאורה מחמיאה וגם כי בסוף של יום אין ברשותו את הציוד המתאים לכך, ובשביל זה ישנם צלמים מקצועיים רבים אשר מציעים את כישוריהם. חלק מהצלמים מציעים לכם להגיע לסטודיו וחלק יגיעו לביתכם עם כל הציוד הדרוש, זה תלוי בכם מה נוח לכם יותר וחשוב יותר איזה תמונות אהבתם יותר. לפני בחירת צלם עיינו בתיק העבודות שלו, אהבתם את העבודות שלו יותר משל אחרים? זה כל מה שאתם צריכים לקחת בחשבון, שאר השיקולים בין אם שיקולי מחיר, שאחד זול יותר מהשני או שאחד הוא בעל סטודיו והשני מגיע לביתכם, הם פחות רלוונטיים, כי בצילום מה שחשוב היא התוצאה הסופית, הרי בשביל זה אתם ניגשים לצלם מלכתחילה, בשביל תמונות מוצלחות בשביל שהתוצאה תהיה מוצלחת ולא התהליך או האמצעיים ובעוד כמה שנים כאשר תסתכלו על התמונות אתם תזכרו כמה התמונות יפות ולא כמה הן עלו או איפה הן צולמו.

צלם טוב נמדד על ידי העבודות שלו, אין זה משנה היכן למד ואם למד את המקצוע בכלל, מהו הציוד שלו, אם הוא מצלם בסטודיו או בבית, ישנם אין ספור צלמים מפורסמים אשר עורכים תערוכות ומוכרים את היצירות שלהם באלפי שקלים ולמעשה הם לא למדו צילום כלל, וכמובן שישנם גם צלמים שלמדו שנים רבות והם מוצלחים באותה מידה. ישנם צלמים המוציאים תמונות מוצלחות מאוד בציוד יחסית פשוט ובסיסי לעולם הצילום המקצועי, בעוד צלמים אחרים עם ציוד משוכלל בעשרות אלפי שקלים אינם מצליחים להוציא תמונות מיוחדות או מוצלחות יותר, כמו בכל מקצוע צריך כישרון וניסיון כדי להיות טוב במה שאתה עושה.

אז לפני שאתם ניגשים לצלם, בין אם זה לצילום תינוק, צילום הריון או צילום משפחה, הסתכלו בעבודות קודמות אם אהבתם את היצירות שלו ואם לדעתכם התמונות שהוא מנפיק מרשימות, זה הצלם שלכם.