הנצפים ביותר

צילום צנרת וסתימות ביוב

צילום צנרת וסתימות ביוב

מי לא נתקל מפעם לפעם בסתימות ביוב? ישנן סתימות ביוב שמקבלות ביטוי בריח לא נעים שעולה מפתחי הניקוז, וישנן סתימות ביוב שמתבטאות בהצפות ברחבי הבית, או במים שאינם מחלחלים בקלות דרך פתחי הניקוד לעבר מערכת הביוב.

בכל מקרה, ריח לא נעים, אסלה מוצפת או “מים עומדים” בכיור אלו סיטואציות לא נעימות שמחייבות טיפול ומהר. צילום ביוב הוא טכניקת צילום מתקדמת, שיש ביכולתה לאתר באופן מדויק את מיקומה של הסתימה, ואת מה שגרם לה. צילום צנרת הוא הפתרון היחיד לאיתור מיקומן של סתימות, לרבות הגורמים לסתימות או השלכותיהן. למשל, סתימה בביוב שנוצרה כתוצאה משורשים של עצים- חשוב לוודא האם השורשים לא גרמו גם לעיוות של צינורות הביוב, לכיפופים מיותרים, לסדקים או חלילה לשברים. במידה וכן, יש לתת מענה לאלתר על מנת למנוע צמיחת הבעיה למימדים גדולים יותר, יקרים יותר, ובעלי הוצאות כספיות גבוהות יותר.

האם צילום ביוב הכרחי בכל מקרה של סתימות בביוב?

בעקרון לא, מכוון שסתימות בביוב יכולות להיגרם ע”י מספר גורמים. הרבה סתימות נגרמות פשוט כתוצאה משימוש שוטף במערכת הביוב שלנו. שימוש תדיר זה גורם לשומנים, שאריות אורגניות ודטרגנטים להצטבר על פנים דפנות צינורות הביוב, להצר את קוטרן ולייצר סתימה. במקרים אלו אין חשיבות של ממש לאיתור המיקום המדויק של הסתימה, שזה בעתם היתרון המשמעותי בבצוע צילום צנרת, וניתן לפתור את הבעיה  ע”י שימוש בחומרים פותחי סתימות. השוק משופע בחומרים כימיים פותחי סתימות, ובחומרים ידידותיים לסביבה שעושים אותה עבודה ואף יותר מזה, ומבלי לפגוע בסביבה.

במקרים של סתימות ביוב בעקבות שורשי עצים, יש בהחלט לשקול צילום ביוב. אמנם שורשי עצים ימשיכו להימשך לצינורות הביוב כיון שהללו משופעים במים ובשאריות אורגניות שמזינים את העץ. עם זאת, חיתוך שורשי העצים מביא לצמיחה מחודשת שלהם ולהתעבותם. מטרתו של צילום צנרת במקרה של סתימה בעקבות שורשי עצים היא לאתר נזקים או כשלים במערכת הביוב. במידה ושורשי העצים גרמו לכיפופים או עיוותים בצנרת, לסדקים או לשברים, אזי חייבים לאתר את המיקום המדויק של הכשל ולתקנו באופן מיידי, שאם לא כן תהפוך בעיה פעוטה לבעיה חמורה, הדורשת טיפול מורכב יותר ויקר יותר.