הנצפים ביותר

צילום ביוב וכשלים בצנרת הביוב

צילום ביוב וכשלים בצנרת הביוב

צילום ביוב מסייע במציאת כשלים בצנרת הביוב, באפשרות לאמוד את גודל הנזק ולאתר במדויק את מקומם. כמו בכל מערכת שצריכה לתפקד באופן שוטף ועל בסיס יומיומי, כך גם מערכת הביוב שלנו. מי לא יודע כי בעיות רצוי לאתר ולפתור כשהן קטנות ולא כל כך מורגשות? כך גם בנוגע למערכת הביוב שלנו. סדק או חור זעיר יגרום לדליפה. בהתחלה הדליפה לא תורגש כלל וכלל, ולא תראה לעין, אותם ללא צילום צנרת ביוב לא נדע על קיומה אלא עד אשר הבעיה תגדל למימדים גדולים יותר, ותגרור אחריה פתרון מורכב, יקר ומסובך יותר.

צילום ביוב מושתת על טכניקה מתקדמת:

מצלמות ביוב הן רובוטיקה מתרדמת ומשוכללת. מצלמות אלו הונדסו באופן כזה שיאפשר להן להיכנס לתוך מערכת הביוב ולצלם אותה מבפנים. זוהי מצלמה במעגל סגור, וע”י גלאי חיצוני ניתן ממש להשקיף ולראות מה קורה בתוך מערכת הביוב. צילום זה מטרתו לאתר כשלים וקלקולים במערכת הביוב, תוך שימת דגש על איתור מדויק ומוקפד של הבעיה וסדר הגודל שלה. זה המקום להדגיש כי צילום צנרת לכשעצמו , אין ביכולתו להזיק או לפגוע בתקינותה של מערכת הביוב. כלומר, אין כל סכנה בביצוע צילום ביוב.

איזה כשלים ניתן לאתר באמצעות צילום צנרת?

כשלים נפוצים במערכת הביוב הם חורים זעירים וקטנים, סדקים, שברים, כיפופים בצינורות או עיוותים כלשהם. כשלים מסוג זה פוגעים בתקינותה של מערכת הביוב ומביאים אותה לכדי תפקוד לקוי בפינוי הפסולת. צילום צנרת נועד בדיוק לאיתור כשלים מסוג זה. כאמור, כשלים מסוג זה שמאותרים בזמן- חוסכים עלויות וטרדות מיותרות, הן כאשר מדובר במקרים של צילום ביוב במערכת ביוב בבית שלנו, והן כשמדובר בביצוע צילום עבור מערכת ביוב עירונית.

סוגים שונים של מצלמות לצורך צילום ביוב:

מצלמות שמבצעות צילום ביוב שונות זו מזו בגודלן ובחומרי הגלם מהן הן עשויות, ממש כפי שמצלמות ביתיות שונות זו מזו באיכות שלהן, בחומרי הגלם מהן הן עשויות, ובאיכות הצילום שהן מסוגלות לבצע. יש לציין כי כפי שיש סוגים שונים של מערכות ביוב, כך יש סוגים שונים של קטרים של מצלמות ביוב- החל מקוטר סיב אופטי של 32 מ”מ וכלה בקוטר של 23 צול.