הנצפים ביותר

ציוד עזרה ראשונה

ציוד עזרה ראשונה הינו ציוד שמאפשר לנו לתת מענה במצב חירום.

מצב חירום אינו חייב שיהיה עניין של חיים ומוות , מצב חירום יכול להיות חתך עמוק, או אפילו שבר באחת הגפיים.

כאשר אנו נתקלים במצב חירום אנו מחויבים לתת טיפול ראשוני עד אשר יגיע צוות מקצועי, לעיתים אותו טיפול ראשוני שניתן מספיק ואינו מצריך המשך טיפול.

 

למה צריך ציוד עזרה ראשונה?

לעולם לא נדע מתי נצטרך ציוד עזרה ראשונה, יתכן כי זה יהיה במהלך טיול, או נסיעה ברכב, אולי נתקל באירוע שכלל אנו לא מעורבים בו, חשוב שלכל אחד יהיה ציוד עזרה ראשונה ואפילו הבסיסי ביותר.

ציוד עזרה ראשונה ניתן לאחסון בתיק ייעודי המכיל את הנדרש. ישנם תיקים מוכנים מראש שניתן לרכשן בחנות האינטרנטית של חברת שניר אבטחה ורפואה. חשוב לזכור כי ציוד עזרה ראשונה דורש רענון תקופתי.

 

המלצות לרכישת ציוד עזרה ראשונה

כאשר רוכשים ציוד עזרה ראשונה חשוב לתת דגש על מספר דברים. ריכזנו עבורכם את הדגשים הבאים:

1 – ציוד עזרה ראשונה רוכשים ממקום מוכר – בבואנו לרכוש ציוד עזרה ראשונה חשוב לוודא כי המקום ממנו אנו רוכשים הוא מוכר וידוע ולא איזה חנות שבמקרה מחזיקה כמה פלסטרים. החשיבות באה לידי ביטוי באיכות הציוד לעזרה ראשונה ובעדכניות שלו.

2 – ציוד עזרה ראשונה צריך להיות בתוקף – אחת התקלות השכיחות ביותר היא שברגע האמת מגלים כי ציוד עזרה ראשונה שבטחנו בו וסמכנו על כך שהוא בנמצא – אינו בתוקף! מחדל כזה יכול להביא לתוצאות הרות גורל. לכן חשוב מאוד לבצע רענון בתדירות קבועה, אין הכוונה שכל 3 חודשים נחליף את התיק שמכיל ציוד עזרה ראשונה בחדש, אלא הכוונה היא לוודא שאכן התקבושות תקינות ולא נרטבו, שחסם העורקים תקין והגומי אינו יבש ומתפורר וכדומה.

3 – ציוד עזרה ראשונה לפי רמת הידע – אחת התקלות הידועות היא רכישת ציוד עזרה ראשונה מהמתקדמים שיש ולא לדעת כיצד להשתמש בו. עדיף להצטייד עם ציוד עזרה ראשונה שאנו מכירים ויודעים לתפעל מאשר לעמוד מול תיק ללא יכולת שימוש בו.

4 – תכולה בסיסית של ציוד עזרה ראשונה – בהעדר הכשרות מיוחדות עלינו להצטייד בציוד עזרה ראשונה בסיסי ציוד זה כולל בהתאם לחוזר מנכ”ל של משרד החינוך את הדברים הבאים:

 

שם הפריט

כמות

תרמיל גב

1 יח’

משולש + סיכת ביטחון

5 יח’

תחבושת אישית

2 יח’

תחבושת בטן

1 יח’

חוסם עורקים

1 יח’

אגד (תחבושת)

10 יח’

איספלנית (מיקרופור)

3 יח’

פלסטריות

20 יח’

מספרי מלע”כ

1 יח’

פד גזה סטרילי

20 יח’

סד לקיבוע

1 יח’

פולידין נוזל

1 יח’

פולידין משחה

1 יח’

סביעור

1 יח’

מסכת כיס להנשמה

1 יח’

תחבושת לכוויות

3 יח’

שמיכה היפוטרמית

1 יח’

כפפות חד פעמיות

10 זוגות

פנס ראש

1 יח’

תחבושת אלסטית 8 ס”מ

3 יח’

מנתבי אויר גדלים 1+2+3

3 יח’