הנצפים ביותר

פתיחת עסק דרך אפיקי מימון חוץ בנקאי

קרן סיוע לעסקים בערבות מדינהקרן תבור וקרן בי די אי (שמקור השם נובע מעצם העובדה שאלו הגופים המתאמים). אפיק המימון במסלול הלוואה למען פתיחת עסקמאפשר ליזמים לגייס את ההון הדרוש כדי להקיםאת העסק. כיוון שהמדינה משתתפת בערבות אשר ניתנת לבנקים, הבנק מפחית את הסיכון שבהלוואה מסוג זה. כתוצאה מכך היזם מקבל תנאי מימון טובים יותר וסכומים גבוהים יותר לעומת מה שהיה מקבל מהבנק ללא ערבות הקרן. ההלוואה ניתנת לתקופה של כ- 5 שנים וקיימת אפשרות לדחיית התשלום הראשון ב-חצי שנה, בתנאים עדיפים ובסכומים הנעים בין 100 אלף ש”ח ועד ל-500 אלף ש”ח באמצעות בנק הפועלים, בנק מזרחי טפחות,בנק דיסקונט ובנק אוצר החייל.

 

למי ההלוואה מתאימה?

 

הלוואה לפתיחת עסק שניתנת ע”י קרן הסיוע לעסקים בערבות מדינה ניתנת לעסק בהקמה שעומד באחד מארבעת הקריטריונים שלהלן:

1. עסק אשר עדיין לא התחיל לפעול וצריך השקעה ראשונה. מסלול זה מיועד לכל אדם אשר רוצה להקים עסק או יזם אשר התחיל בתהליך של הקמת עסק חדש.

2. עסק שלא עשה שימוש במסגרת האשראי שלו בכלל. כלומר, עסק קיים שלא ביצע הפקדות כתוצאה מהכנסות ו/או לא ביצע שימוש במסגרת אשראי כלשהי למימון ההוצאות (כגון: ניצול מסגרת עו”ש, לקיחת הלוואה וכו’).

3. עוסק פטור המתכוון להשקיע בעסק ולגרום לו להיות עוסק מורשה או חברה בע”מ, בעקבות גידול צפוי במכירות בעתיד שיהיה כתוצאה מההשקעה.

4. בעל עסק שפעל עד היום ממקום המגורים שלו והחליט לבקש הלוואה דרך קרן סיוע לעסקים לטובת העברת הפעילות הקיימת למיקום ייעודי(חנות, מעבדה, מפעל וכו’), בתנאי שהמחזור שלו במצטבר לא עוברסכוםשל 500 אלף ש”ח מיום הקמתו.

 

הלוואה לטובת פתיחת עסק – סוג המימון הכי מועדף על היזמים

 

נחדד את הנושא שאפיקי הלוואות לעסקים בערבות מדינה בכלל, ואפיק הלוואה לפתיחת עסק דרך קרן סיוע לעסקים קטנים בפרט, נותנים, ברובם של המקרים, תנאים להלוואה טובים בהרבה מהלוואות בנקאיות רגילות:

  • תקופה- הלוואה ניתנת ל-5 שנים כאשר בששת החודשים הראשונים ישנה תקופת גרייס (נידרש תשלום רק של הריבית) ולאחר מכן 54 תשלומים חודשיים.
  • ריבית- נמוכה לעומת הלוואות בנקאיות רגילות. ממוצע שיעור הריבית נע סביב פריים+2.5% ומשתנה בהתאם לאופי העסק והענף, סכום ההלוואה והבנק הנותן את ההלוואה.
  • בטחונות- נמוכים משמעותית מהביטחונות הדרושים בהלוואה בנקאית רגילה. המדינה נותנת ערבות של כ- 90% מהביטחונות שנדרשים, בסכום הלוואה לפתיחת עסק של עד 300 אלף ש”ח, ו- 75% מהיתרה שמעל סכום הלוואה לפתיחת עסק של 300 אלף ש”ח. בנוסף יש אפשרות להביא ערב נוסף ל-40% מהסכום של ההלוואה בכדי לצמצם את הביטחונות שנדרשים מהיזם.

כיצד מתחילים?

 

בפנייתכם הראשונה אילינו, כלכלן מומחה של חברתנו יבצע בדיקת זכאות והערכת סיכויים ראשוניים ללא עלות. במסגרת בדיקה זו ייבחן האם אתם, היזמים, עומדים בתנאי הסף כדי להגיש בקשה להלוואה לפתיחת עסק מהקרן וכמובן מהם הסיכויים לקבלת ההלוואה בהיסתמך על הרעיון העסקי שלכם. נציין כי בדיקה זו הכרחית כיוון שיזמים רבים מבקשים את עזרת הקרן סיוע לעסקים ללא בדיקת היתכנות מקיפה בכלל, עובדה הגורמת לפגיעה בסיכוים לקבלת ההלוואה. העסקת חברת ייעוץ עסקי תגדיל את סיכויי ההצלחה בקרן.