הנצפים ביותר

פרקט בגיל מבוגר דבר נהדר

אומרים שהעולם שייך לצעירים אך בזמן שלנו כעת מסתבר שאחוז המבוגרים בכלל האוכלוסיה היא גבוה מאד. זקן הוא מילה לא נעימה  נהוג יותר לומר איש מבוגר או קשיש. יש שמכנים את גיל המבוגרים גיל הזהב, הגיל השלישי או גיל הפנסיה. על כל פנים כולנו מצווים לתת את יחס וכבוד למבוגרים. 

דור הקשישים והמבוגרים שונה מאד, רבים חשים ירידה משמעותית במצב הכלכלי ובנוסף מצויים במצב רפואי לקוי. בין אם מדובר בזוג מבוגרים או אדם מבוגר רבים לא מעוניינים ולפעמים גם לא יכולים להרשות לעצמם כמבוגרים בגיל השלישי לעבור מהבית שלהם לדיור מוגן ולכן ממשיכים לגור בדירתם הישנה כבעבר. 

אין סיבה שאדם מבוגר או איש קשיש יאלץ להתגורר בתנאים ירודים בדירה ישנה ומוזנחת. ניתן בקלות לשפר את מצב דירת המבוגר בתוך זמן קצר ובעלות מינימלית שלא תכביד על תקציב הכספי על ידי הרכבת פרקט בדירת מבוגרים או קשישים. 

פרקט מתאים מאד למבוגר בגיל הפנסיה ובשנים שלאחר מכן בהיותו קשיש בדירתו. למעשה יש לפרקט יתרונות חשובים דווקא לגילאים האלה המבוגרים והקשישים.

 נרחיב על יתרונות פרקט לדירת קשיש או זוג מבוגרים בשנים שאחרי הפנסיה 

פרקט בגיל השלישי הוא כלי לשינוי מהיר ושיפור מראה הדירה במחיר נמוך יחסית לכל שיפור או שיפוץ אחר. 

פרקט בריא למבוגר הרבה יותר משטיחים למשל שמצויים הרבה פעמים בדירות ישנות של אנשים מבוגרים. פרקט טוב משטיח למבוגרים. 

לקשישים בגילאים המבוגרים פוחתות היכולות הפיסיות, בגיל רב שנים זה מאבדים הקשישים את החוזק והאיזון שהיה להם ולכן איש מבוגר נוטה יותר למכות, נפילות ולתאונות בבית. פרקט הרבה יותר בטוח מרצפת שיש או קרמיקה חלקלקים. 

אנשים זקנים רבים בשנים הללו חיים בגפם לבד ללא בן זוג או משפחה תומכת, מצבם הכלכלי אינו מאפשר לשלם עבור שירותי נקיון ואחזקת הדירה ולהם כבר קשה להתמודד אם זה. 

מסיבה זו רצפת פרקט תעזור מאד לכל מבוגר או קשיש שחי בדירתו לבד כי פרקט קל יותר לניקוי נוח יותר לתחזוקה יומיומית ואינו דורש מאמץ כמו שטיפת רצפות (ספוג’ה) ובנוסף לכך גם צובר הרבה פחות לכלוך ואבק מאשר שטיחים מקיר לקיר למשל. יוצא איפוא שפרקט מתאים לדירת מבוגרים יותר מכל ריצוף אחר של קרמיקה שיש, שטיח או הבלטות הישנות בדירות של פעם. 

לקשישים קיימית נטיה לאובדן שיווי משקל ולכן רצפת פרקט בדירת מבוגרים נוחה יותר וגם נעימה יותר מאשר סוגי ריצוף אחרים לבית. 

קשישים בגיל הפנסיה סובלים יותר מחום בקיץ וגם מקור בחורף וחווים בצורה חריפה יותר שינויי טמפורטורה ומזג האויר.  מבחינה זו, לפרקט יתרון חשוב לזוג מבוגרים או לקשיש ערירי בדירתו כי רצפת פרקט מבודדת מחום ומקור ונעימה בכל עונות השנה. 

ואם לא די בכל היתרונות הללו של פרקט במיוחד לדירות מבוגרים קשישים וזקנים הרי,

כאמור מחיר פרקט זול יחסית ומאפשר לכל אחד לעמוד בו. 

 

מבוגרים רבים נרתעים מלבצע שיפוצים בדירתם ובצדק שיפוצים דורשים התארגנות למשך זמן ארולך, בלאגן והרבה קשיים, אבל הרכבת פרקט שונה לגמרי כי כבר בתוך כמה שעות  יכול המבוגר להנות מרצפת פרקט חדשה בדירתו ומשך הרכבת פרקט מהירה וקצרה.

 

 פרקט למינציה עמיד לשריטות ומגיע במבחר רב של גוונים צבעים ודוגמאות וכל מבוגר יכול למצוא פרקט לפי הטעם האישי שלו.

 נקודה חשובה נוספת היא שפרקט הוא בטיחותי ובעל תו תקון ועמידות מפני עשן ואש.

 בשל מצבו הפיסי קשה יותר לאדם מבוגר בגיל הזהב לבצע הכנות מקדימות רבות כמו סחיבת רהיטים ופינוי חפצים ודברים בבית למשל ולכן בניגוד לשיפוצים אחרים, בהתקנת פרקט בדירת זוג מבוגר או קשיש שחי בגפו אין יותר מידי צורך בהכנות מסובכות. אפשר להרכיב פרקט בקלות ובמהירות מבלי להכביד על המבוגר או לאלץ אותו לפנות את דירתו. 

תהליך בחירת פרקט והתקנת פרקט יכול להתבצע הכל מהתחלה ועד הסוף ישירות בדירת המבוגר או הקשיש בלא צורך לצאת מהבית ולהתרוצץ, בלי טרחה טרדה ובלי מאמץ  וזה יתרון חשוב של פרקט למבוגרים. 

 

זקון שרוצה פרקט לדירה שלו צריך רק להרים טלפון והווא יכול לקבל שירות פרקטיעד הבית. בעל מקצוע יגיע אליו יסביר, ימדוד ויציג בפניו קטלוג פרקטים לבחירתו.

בתורת הפנג שוואי הסינית פרקט מכניס לבית אלמנט חיובי מן הטבע ולכן הוא חיובי ומומלץ, וגם אם לא מאמינים בתורות הללו הרי בכל מקרה שפרקט ירענן את מראה דירת המבוגר וישנה את האוירה.

 

 

לאור כל היתרונות הרבים הללו של פרקט לדירת מבוגרים בגיל השליש דווקא המסקנה ברורה וחד משמעית על פי רצפת פרקט היא בחירה אידיאלית ועדיפה לכל מבוגר. 

 

לפני סיום אומרים “והדרת פני זקן”  אם כך מדוע לא לעשות גם את דירת הזקן הדורה ונהדרת עם פרקט לתפארת.

 

 

 

יורם פרקט מכירה והתקנה 

 

טל: 050-9911998

מוותיקי ענף הפרקטים בארץ

נגר מעצב פנים ומומחה לפרקטים

 

https://sites.google.com/site/yoramparcet/

 

 

© כל הזכויות שמורות ליורם פרקט ואין לעשות שימוש בתוכן ללא רשות וללא קרדיט ראוי למחבר.