הנצפים ביותר

פרקטים לריצוף כל רצפה

פרקט הוא שיטת ריצוף מיוחדת המגיע אלינו מחו”ל. רצפות פרקט מאופיינות במשטח חלק ונעים למגע, הן מבודדות מחום וקור, הן מאד אסתטיות ומגיעות בטקסטורות מגוונות והן מעניקות לכל מקום שבו הן מותקנות תחושה יוקרתית ומאד מיוחדת.

בשנים עברו לא נעשה שימוש נרחב ברצפות פרקט בארץ בגלל האקלים החם והלח ומעברי הטמפרטורה הקיצוניים בין החורף לקיץ. אך בשנים האחרונות מייבאים פרקטים מסוגים שונים שמתאימים גם לאקלים זה וכל אחד יכול ליהנות מרצפה איכותית ללא חשש לעיוותים או סדקים שייווצרו ברצפה.

סוגי פרקטים שונים

כיום ישנם כמה סוגי פרקטים עיקריים שמהם מיוצרים כל הדגמים השונים של רצפות אלה.

שלושת סוגי הפרקטים העיקריים הם:

  • פרקט עץ טבעי – פרקט טבעי נחשב ליוקרתי ביותר והוא מיוצר מעץ טבעי ולא מעובד. פרקט זה מכונה בשם פרקט גושני והוא מיוצר מעץ אלון, עץ דובדבן ועוד. פרקט עץ טבעי מיושם בשכבה אחת על משטח הרצפה והוא מותקן על ידי הדבקה או מסמרים לפי הצורך. משטחים אלה מגיעים בטקסטורות מרהיבות והן מצופים בשכבת הגנה מפני רטיבות, שריטות ומכות. רצפת פרקט זו מאד יפה אבל היא נחשבת לעדינה והתחזוקה שלה מורכבת.
  • פרקט שכבות – פרקט שכבות גם הוא מיוצר משכבת עץ טבעי בחלק העליון, אך מגובה בשתי שכבות נוספות של עץ מעובד או סגסוגת עץ. השכבה העליונה עשוייה לרוב מעץ אורן טבעי וגם היא מגיעה בטקסטורות מרהיבות ויפות. פרקט שכבות זול יותר מפרקט עץ טבעי, אך המראה שלו לא פחות מרשים.
  • פרקט למינציה – פרקט זה הוא הנפוץ ביותר בארץ ולמעשה מדובר בפרקט המיוצר מחומרים סינטטיים המחקים צורה של פרקט עץ טבעי. פרקטים אלה הרבה יותר זולים ופשוטים להתקנה, הם מאד עמידים בפני לחות ורטיבות והתחזוקה שלהם קלה ונוחה.