הנצפים ביותר

פינוי אשפה בדרך של שינוע פנאומטי

פינוי אשפה  בדרך של  שינוע פנאומטי

בחיי היום יום בני האדם ברחבי הארץ והעולם מייצרים כמות גדולה ורבה של אשפה ביתית ותעשייתית. ישנה דרך שינוע ייחודית ללא מגע יד אדם אשר מקלה רבות על חיינו והיא שינוע פניאומטי. שינוע פנואומטי של אשפה הוא טכנולוגיה מודרנית, משוכללת ומתקדמת , שמטרתה לשנע את האשפה שלנו הרחק ממקום מגורינו, בצורה נקייה, מהירה ויעילה יותר.

פינוי אשפה בדרך נקיה יותר

כן. מכירים את שקיות האשפה שמטפטפות כל הדרך עד לחדרי הפחים? מכירים את חדרי הפחים בהם חיטטו חתולי רחוב ופיזרו את האשפה בכל עבר? מכירים את חדרי האשפה, שברגע שאנחנו נכנסים לתוכו, מדליקים את האור, אנו מבחינים בתיקנים מתרוצצים?

שינוע פניואמטי חוסך מאיתנו את כל זה. פינוי אשפה פניאומטי מבטל את הצורך בחדרי פחים , ובכך מונע את ההתמודדות שלנו עם התופעות שצוינו. יתרה מכך, הוא מאפשר פינוי אשפה מקומת המגורים שלנו. שם יש פיר שאליו משליכים את האשפה. פיר זה שואב את שקיות הזבל של כל הדיירים ומרחיק אותן דרך מנהרות תת קרקעיות שנבנו למטרה זו, הרחק מאיתנו. אח”כ עוברת האשפה מיון. מה שניתן למחזר מועבר למחזור ומה שלא- נטמן עמוק באדמה.

זוהי מערכת שינוע אוטומטית, הפועלת באמצעות צינורות ששואבים את האשפה באמצעות ואקום. פינוי אשפה פניאומטי הוא בהחלט יעיל, מהיר ונקי יותר. יתרה מכך, ככל שיותר ויותר בנייני מגורים ישתמשו בטכנולוגיה זו, כך יפחת הצורך במשאיות זבל , עלויות של תחזוקת המשאיות ומשכורות עובדי הניקיון. ומיותר לציין כי איש מאיתנו לא אוהב להתעורר לפנות בוקר לקולות של מפני האשפה ומשאיות זבל מטרטרות, כמו גם לעמוד בפקק שהן יוצרות שבעות אחרות של היום, ועוד לא ציינו את שובל הריח שהן משאירות אחריהן.

למה פינוי אשפה פנאומטי הוא  ירוק וידידותי לסביבה?

מכיוון שכל האשפה שאנחנו מייצרים נשאבת הרחק מאזור המגורים שלנו, עוברת מחזור (לאשפה שאפשר למחזר) ונטמנת באדמה (האשפה שלא ניתנת למחזור). מכרסמים שנמשכים לאשפה מורחקים בדרך זו ממקום המגורים שלנו, ואין ספק שהרוח הוא כולו שלנו.