הנצפים ביותר

פועלים מרצונם החופשי

בחודש ספטמבר שנת 2014 רשות מס הכנסה יצאה עם הוראת שעה יוצאת דופן שבה היא למעשה קוראת אל אזרחי ישראל שטרם דיווחו את כל הנדרש לגבי כספים ונכסים שקיימים על שמם לבצע זאת בצורה תקינה בהליך מיוחד. הליך זה נקרא גילוי מרצון, וזה מאפשר באופן מאוד חריג להעביר בצורה אנונימית את כל הנדרש גם אם חלפה תקופה מאז הדיווח שבו היה את החוסר הזה. החשיפה הזו אינה פלילית בתנאי הגילוי הנכונים ובכך נמנעים מסנקציות פליליות עד לסיום הוראת השעה בסוף שנת 2016.

 

לא מחכים שמס הכנסה יעלה על הפרטים החסרים

בעלי הון רבים מרגישים בנחת כאשר יש להם חשבון בנק או נכסים אחרים אשר קיימים בארצות זרות ואליהן מס ההכנסה לא מצליח להושיט את ידו הארוכה על מנת לקחת לפי חוק את החלק שמגיע לו וצריך לעבור אל קופת המדינה. אולם, צריך לומר כי מדינת ישראל מנהלת מגעים רבים על מנת לחשוף את כל המידע החסר הזה ובכך לקבל את התמונה המלאה לגבי אנשים אלה, שלאחר מכן יצטרכו לתת את הדין עבור כל סכום כסף שהם חייבים למס הכנסה. כאן גילוי מרצון מאפשר לסגור את הפינה מבלי שמס הכנסה יחכה מעבר לפינה עם תביעות וקנסות.

 

האם זה טוב לנישום?

באופן כללי אפשר לומר כי גילוי מרצון טומן הזדמנות פז עבור אנשים רבים שחוששים כי הפעולות שביצעו לא לפי החוק של מס הכנסה להעביר לידי הרשות את כל הדיווחים הלוקים בחסר ואם יש צורך בהעברת הסכומים של הכסף שהיו חסרים אף הם אז עדיף לבצע זאת מאשר להתמודד עם השלכות של תביעה בגין עבירה פלילית של העלמת מס ודיווחים כוזבים לרשות זו.