הנצפים ביותר

פוסטרים צבעוניים כי הקישוט עובד

 

 

פוסטרים צבעוניים מדפיסים לרוב בבית דפוס אופסט, במכונת אופסט עם 4 צבעים שמהם מרכיבים תמונה צבעונית בתהליך שמכונה פול-פרוצס. הדפסה בארבעה צבעים מאפשרת יצירה של מיליוני גוונים ובהדפסה כזו אפשר להדפיס בעצם כל תמונה צבעונית שתרצו. אפשרות זו של הדפסת פוסטרים בצבע מלא מאפשרת חופש מלא ואינסוף אפשרויות בתהליך העיצוב הגרפי ליצירת פוסטר מקורי ומעניין, כזה שנלכד בעין ומעורר את סקרנותם של העוברים והשבים על פניו, שכן זוהי המטרה הראשונית של המפרסמים בפוסטרים מודפסים.

 

גם בבית דפוס דיגיטלי תקבלו פוסטרים בהדפסה צבעונית בכיסוי מלא, אם כי סוג הדפסה זה מיועד להדפסת פוסטרים בכמויות קטנות, למשל לצורך הדפסת פוסטר בודד לקישוט הבית או כרזה לתערוכה ספציפית. כאשר מדובר על פוסטרים  לשיווק מאסיבי, מדברים לרוב בהדפסה של פוסטרים במאות או אלפי עותקים, וזאת מבצעים בבית דפוס אופסט.

 

פוסטרים צבעוניים אמנם מושכים מאוד את העין, אך בעיצוב הפוסטר לא תמיד כדאי להפריז בצבעוניות. צבעוניות יתר עלולה לגרום למתבונן להתעייף מהר מאוד מלהסתכל על הפוסטר, המסר עלול להפוך למבולבל ולא ממוקד, ויעילות הפרסום עשויה להיפגע. כלומר הדפסה צבעונית של פוסטרים מאפשרת אמנם חופש בחירה גדול יותר בעיצוב, אך חשוב שהשימוש בצבעים יתבצע בטוב טעם כדי למנוע טעויות עיצוב שיפגעו ביעילות הפרסום שלכם.

 

למשל, פעמים רבות פוסטרים בשחור לבן, כאשר יש פריט אחת בתמונה או בכיתוב שמודפסים בצבע אדום, בולטים הרבה יותר והמסר עובר באופן מיידי. כמובן שכל החלטה בעיצוב חייבת להיות בהתאם לפרסום הספציפי, ובעיקר בהתאם לקהל היעד אליו הפוסטרים אמורים לפנות. כלומר, פוסטרים המיועדים לילדים לרוב יכילו צבעוניות עשירה יותר. כמו כן נושא הפוסטרים חשוב, כלומר אם רוצים למשל לעורר מודעות לנושא רציני, כמובן שלא נשתמש בצבעי קשת בענן.

 

בעיצוב הפוסטרים חשוב להתאים את המסר לא רק בטקסטים ובמסרים המילוליים, אלא גם בתכנים הויזואליים, בתמונות שתבחרו לשלב בעיצוב, כמו למשל באתר כאן. ובמערך הצבעים הכללי של העיצוב הגרפי, הכולל את צבע הרגע, צבעוניות התמונה הנבחרת, האלמנטים הגרפיים השונים (כמו קו, סמל וכו’) ואפילו בצבע של הטקסט. על הטקסט להיות קריא וברור, והצבעוניות שלו חייבת להיות בקונטרס עם הרקע כדי לאפשר קריאה קלה, שכן זהו המסר העיקרי שאתם מעוניינים להעביר לקהל עם הפרסום שלכם באמצעות פוסטרים.