הנצפים ביותר

פדיקור רפואי לטיפול בפטרת ציפורניים

כל אדם שסבל אי פעם מפטרת ציפורניים יודעת עד כמה הפטרייה עקשנית, בכדי לסלק את הפטרת יש צורך בטיפול ממושך המלווה בתכשירים, תרופות מרשם, שמירה על היגיינה ולעתים גם טיפולי לייזר. פדיקור רפואי מתבצע במקרים של פטרת בציפורניים, מטופלים או מטופלות הסובלים מפטרת לא יוכלו לקבל טיפולי פדיקור במכוני קוסמטיקה רגילים. פעמים רבות הם נבוכים לגשת לטיפול בשל הפטרת, אך אין כל הצדקה לכך, הפטרת מאוד נפוצה, תופתעו לגלות כמה אנשים סובלים ממנה.

מתי יש לבצע טיפול פדיקור רפואי?

א.      מקרים של יבלות בכפות הרגליים.

ב.      מצבים של עור קשה (נפוץ בעיקר בקרב גברים).

ג.       דלקות וזיהומים בכפות הרגליים.

ד.      פטרת ציפורניים או פטרת כף הרגל.

ה.      ציפורן חודרנית.

ו.        טיפול בציפורניים ובכפות הרגליים בקרב חולי סכרת.

קהל היעד של הפדיקור הרפואי כולל גברים ונשים בגילאים שונים, המטפלים מקבלים גם חולי סכרת עם מצבים של כף רגל סכרתית ומספורטאים אשר מזניחים את כפות הרגליים שלהם במשך זמן רב. הטיפול מתבצע תוך הקפדה על סטריליות מקסימלית, כל הכלים עוברים חיטוי טרם תחילת הטיפול. ללא רמה גבוהה של סטריליזציה ישנה סכנה להעברת זיהומים ופטריות בין המטופלים. המטפלים מבצעים את הטיפולים תוך שימוש בכפפות.  

מהלך הטיפול

על פי רוב, פדיקור רפואי מתחיל בטבילת הרגל בתמיסה של מים למטרת ריכוך העור, בהמשך יוסר העור הקשה ממש כמו טיפול פדיקור רגיל. פדיקור רפואי כולל גם כן את שיוף הציפורניים. בניגוד להליך הרגיל, ההליך הרפואי כולל גם מריחת תכשירים אנטי פטרייתיים או הסרת יבלות וזיהוי של תסמיני זיהומים או פטרת חדשה. כאשר הטיפול מתבצע על ידי מטפל מנוסה צפוי שיפור משמעותי בבריאות כף הרגל, כאשר המטפל פחות מנוסה ישנה סכנה של זיהומים או דימומים עקב פגיעה בכלי דם.