הנצפים ביותר

עריכת הסכם ממון עם עורך דין בקריות ובחיפה

 הסכם ממון הוא אחד המהלכים היותר חכמים ששני בני זוג יכולים לערוך בטרם חתונה. מדובר על הסדרה עתידית בנוגע לרכוש, הון ומוניטין עסקי של כל אחד מבני הזוג במיקרה של גירושין. האופנה שחלה בהוליווד ועברה לתל אביב הגיעה בשנים האחרונות גם לקריות איך וכיצד במאמר הבא.

אחד החידושים שהגיעו אל עולם האהבה והרומנטיקה בעת החדשה הוא זה של הסכמי ממון הנכתבים בין בני זוג בטרם נישואין. האופנה שהתחילה בהוליווד בין מבוגרים עשירים ורעיות צעירות חסרות ממון הפך לנפוץ בעולם כולו והגיע מזמן לתל אביב. משם האופנה פשטה לכל רחבי הארץ וגם לקריות בשנים האחרונות.

מהו הסכם ממון?

הסכם ממון הינו הסכם הנכתב לפני נישואין (ניתן גם במהלכם אך מקובל לפני כן) בין בני זוג ואשר נועד להסדיר את חלוקת הרכוש והממון ביניהם במידה ויתגרשו.

הסכם ממון כולל בתוכו התייחסות כללית לחלוקת רכוש בין הצדדים וגם נקודתית בנושאים רבים שהלכו והתפתחו עם השנים. כיום מקובל להתמקד בנושאים כגון:

  • חלוקת רכוש – ביגוד, תכשיטים, מוצרי חשמל ותקשורת, כלי רכב, ריהוט, דירה וכו’
  • חלוקת הון – כסף מזומן, הכנסות שניצברו בתקופות שונות, מניות, קרנות וכדומה
  • מוניטין עסקי – לעתים יש דרישה לשמירת מוניטין של בעל מקצוע \ בית עסק וכול’

כיצד עורכים הסכם ממון?

הסכם ממון עורכים בעזרת עורך דין לדיני משפחה המתמחה בסוגיות הללו. אם אתם מתגוררים בקריות ומחפשים אחר עורכי דין בקריות המבצעים הסכמי ממון, ניתן למצוא כאלו בעזרת בית המשפט לענייני משפחה שבסמוך לקריון בקרית ביאליק או בחיפוש במנוע החיפוש גוגל אחר ” עורך דין בקרית ביאליק לדיני משפחה ” או ” עורך דין בקרית מוצקין הסכם ממון ” וכדומה.

לאחר שמצאתם אחד המתאים לכם חשוב להגיע אליו עם כל המידע הנוגע לרכוש, ממון והון שברשותכם ומצבכם הכלכלי בטרם הכרתם או עברתם להתגורר יחדיו. כדאי להיעזר ברשומות הבנק לתיעוד.

זהו, יש לי הסכם ממון?

על מנת שהסכם ממון ייכנס לתוקף יש לקפוץ עם העותק שבידכם (עותק אחר נותר אצל העורך דין) אל בית המשפט שציינו זה מכבר ולבקש אישור חתום על ידי שופט לדיני משפחה לתקפותו של ההסכם. זהו הליך פורמלי בעלות של כ 600 ש”ח ועם חתימה ואישר בפרק זמן של עד שבועיים ימים.

אישור חתום שכזה מכניס את ההסכם לתוקף משפטי ומותיר אותו (עותק שלו) בבית המשפט לתיעוד.